دسترسی به «وی چت» و «تیک تاک» در آمریکا از یکشنبه محدود می شود

وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم دارد از روز یکشنبه دسترسی به اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت را محدود کند.

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت اپ های چینی وی چت و تیک تاک اجرایی خواهد شد.

در همین راستا وزارت بازرگانی آمریکا امروز اعلام کرد از روز یکشنبه هرگونه اقدام برای توزیع یا حفظ وی چت و تیک تاک در اپ استورها ممنوع است. به عبارت دیگر دسترسی به اپلیکیشن‌های تیک تاک و وی چت را محدود می‌شود. اپل و گوگل هنوز واکنشی به این بیانیه نشان نداده‌اند.

البته کاربرانی که هم اکنون این اپ ها را دانلود کرده‌اند، همچنان می‌توانند از آنها استفاده کنند. اما محدودیت اپ های چینی بدان معنا است که نسخه آپدیت شده آنها قابل دانلود نیست.

ویلبر رأس وزیر بازرگانی آمریکا در این باره گفت: تنها تغییر واقعی که از روز یکشنبه اعمال می‌شود آن است که کاربران تیک تاک نمی‌توانند به نسخه‌های ارتقا یافته دسترسی یابند.

اما به نظر می‌رسد محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای وی چت وسیع‌تر باشد. طبق بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا از روز یکشنبه میزبانی یا انتقال ترافیک مربوط به وی چت ممنوع است. همچنین این قانون از ۱۲ نوامبر برای تیک تاک نیز اجرایی می‌شود.

البته دولت ترامپ اعلام کرده هم اکنون مشغول بررسی پیشنهاد بایت دنس (شرکت مادر تیک تاک) برای همکاری با شرکت آمریکایی اورکل است.

منبع: مهر

کد خبر 444935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.