پاراوزنه‌برداری ایران می‌تواند در المپیک تاریخ‌ساز شود

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری گفت: ورزشکاران این رشته با یک دوره برنامه تمرینی و آماده‌سازی می‌توانند در توکیو تاریخ‌ساز شوند.  

به گزارش ایمنا، حسین رضازاده اظهار کرد: در دسته فوق سنگین همیشه رقابت در پیکارهای قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک سخت بوده و نمایندگان ایران در چند دوره گذشته المپیک در این دسته مدعی بودند.

وی افزود: در توکیو نیز با وجود جوانی مانند «علی داودی» شانس موفقیت داریم. در این دسته «لاشا تالاخادزه» فعلاً برترین است و رکوردهای جهان و المپیک را از آن خود کرده است. البته رسیدن به رکورد او در آینده سخت نیست.

دارنده چهار مدال طلای وزنه‌برداری قهرمانی جهان افزود: سهمیه ایران برای حضور در توکیو به دلیل دوپینگ کم شده، با این وجود ۲ نماینده کشورمان در صورت کسب سهمیه قطعی، شانس کسب مدال در توکیو را خواهند داشت. در دسته ۹۶ و ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌بردارانی داریم که می‌توانند در توکیو افتخارآفرینی کنند. امیدوارم ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم بتواند سهمیه کسب کند. در دسته سنگین وزن، ایران شانس حضور در سکو را دارد.

رضازاده ادامه داد: شاید آن زمان که من وزنه ۲۳۶.۵ کیلوگرمی را مهار کردم، تصور شکستن این رکورد در کمتر از دو دهه سخت بود اما با ظهور وزنه‌برداران قدرتی مانند تالاخادزه این رکورد شکسته شد و اکنون در دست او است.

وی گفت: به نظرم جوانان ایرانی با همت و تلاش می‌توانند رکورد غول گرجستانی را در آینده بشکنند زیرا در گذشته بهداد سلیمی از ایران توانسته بود نتایج خوبی کسب کند و رکورد یک‌ضرب دسته فوق سنگین را مدتی در اختیار داشت.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی همچنین افزود: مشکلی با فدراسیون وزنه‌برداری ندارم و برای اعتلای ورزش کشور نیز آماده هستم. اکنون نیز به دنبال تدوین برنامه‌ای برای موفقیت ورزشکاران پاراوزنه‌برداری هستم. ورزشکاران با یک دوره برنامه تمرینی و آماده‌سازی می‌توانند در توکیو تاریخ‌ساز شوند.

رضا زاده خاطرنشان کرد: اکنون ۲ ورزشکار پاراوزنه‌برداری در سالن وزنه‌برداری فدراسیون جانبازان تمرین می‌کنند و بقیه ورزشکاران نیز زیر نظر سرمربی تیم تمرینات خود را به صورت انفرادی پیگیری خواهند کرد. با اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا در ورزش، اردوها متمرکز برگزار خواهد شد.

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری به ایرنا گفت: نام سیامند رحمان با رکورد شکنی همراه است و مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرم توسط وی یک تاریخ سازی بود. او یک ورزشکار بااخلاق و الگو به شمار می‌رود.

کد خبر 444863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.