فقط ۲۰ درصد ظرفیت مهمان‌پذیرهای استان اصفهان مسافر دارد

رئیس جامعه حرفه‌ای مهمان‌پذیران استان اصفهان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، روند نزولی پذیرش مسافر در مهمان‌خانه‌های استان اصفهان هم‌چنان ادامه دارد به طوری که کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت این مجموعه‌ها پذیرای مسافر است.

اسدالله عدالت پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکنون در تمام مهمان‌خانه‌های استان اصفهان برای سلامت مسافران تمام پروتکل‌های بهداشتی طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا در مهمان‌پذیرها رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت کل مهمانپذیرهای موجود در اصفهان، پذیرش مسافر دارند، گفت: به گفته همکاران ما، مسافرانی که در ماه‌های اخیر به آنان مراجعه می‌کنند فقط کسانی هستند که برای دریافت خدمات پزشکی و یا خرید، به شهر اصفهان سفر کرده‌اند.

رئیس جامعه حرفه‌ای مهمان‌پذیران استان اصفهان ادامه داد: تعداد گردشگران و کسانی که برای تفریح به اصفهان سفر می‌کنند کاهش قابل توجهی داشته است. این در حالی است که همین تعداد اندک مسافران نیز توسط افراد کلید به دست، به خانه‌های غیر قانونی استیجاری هدایت می‌شوند.

عدالت پناه افزود: با وجود اینکه از ابتدای سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال اسکان مسافران نوروزی حتی در منازل استیجاری مردم ممنوع است اما قانونی برای جلوگیری از این موارد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تا کنون پیگیری‌های زیادی از طرف جامعه حرفه‌ای مهمان‌پذیران استان اصفهان برای حل این مشکل انجام شده است اما به نتیجه نرسیده‌ایم.

بزرگ‌ترین چالش مهمان‌خانه‌های اصفهان خانه‌های استیجاری است

رئیس جامعه حرفه‌ای مهمان‌پذیران استان اصفهان گفت: بزرگترین چالشی که با آن رو به رو هستیم، افراد کلید به دست و خانه‌های استیجاری غیر قانونی است. میراث فرهنگی پیگیر این موضوع هست اما قانونی برای برخورد با این واحدها وجود ندارد.

عدالت پناه افزود: قانون به صورت شفاف نگفته است که افراد نمی‌توانند خانه‌هایشان به صورت کوتاه مدت اجاره دهند البته قانونی در سال ۱۳۱۰ تدوین شده است که بر اساس آن افراد نمی‌توانند اتباع خارجه را به منازل شخصی خود برده و اسکان دهند اما قانون به‌روزی برای مقابله با این مسئله وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به راحتی می‌بینیم که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی همچون دیوار، تبلیغات اسکان موقت مشاهده می‌شود و کسی هم با این موارد برخورد نمی‌کند.

اسکان مسافران در خانه‌های استیجاری غیر مجاز است

رسول جهانگیری، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اسکان مسافران در خانه‌های استیجاری اظهار کرد: این موضوع در اصفهان وجود ندارد و اگر هم افرادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، فعالیتشان غیر مجاز است.

وی افزود: اسکان مسافران در خانه‌های استیجاری تنها در ایام نوروز بلامانع است که این موضوع نیز در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام شد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: تبلیغاتی که برای این خانه‌ها در سایت‌ها انجام می‌شود، غیر قانونی بوده و پلیس فتا و دستگاه‌های امنیتی باید با آن برخورد کنند.

جهانگیری افزود: هر واحد صنفی مشاوره املاک که این کار را انجام دهد، پلمپ خواهد شد بنابراین مردم عادی به چنین فعالیت‌هایی اقدام کرده و مشاوران املاک با این افراد همکاری نمی‌کنند.

کد خبر 444678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.