تحویل ۵ هزار واحد مسکن ملی پس از محرم و صفر

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از پنج هزار واحد مسکن ملی در حال آماده‌سازی است که به مردم تحویل داده می‌شود، البته مراسم افتتاح بعد از تحویل به متقاضیان و با پایان ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره دلیل تأخیر در افتتاح واحدهای مسکن ملی، اظهار کرد: واحدهای مسکن ملی آماده و قابل افتتاح است، مراسم افتتاح بعد از تحویل و با پایان ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

وی گفت: اکنون ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در حال تحویل است همچنین بیش از ۵ هزار واحد مسکن ملی آماده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تا امروز ۴۵ هزار متقاضی مسکن ملی نزد شعب بانک‌ها پول واریز کرده‌اند و ۷۰ هزار نفر هم در بانک افتتاح حساب انجام دادند و تاکنون ۴۶۰ هزار خانواده متقاضی شناسایی و تأیید شده‌اند که مراحل پایانی برای تشکیل پرونده را انجام می‌دهند.

اسلامی گفت: امیدواریم در بحث تولید مسکن بتوانیم برنامه‌ریزی پایداری را به صورت مکان محور انجام دهیم. در سال گذشته و از زمان رونمایی مسکن ملی هم اراضی مستعد را شناسایی و هم آماده سازی زمین را انجام دادیم و نکته بعدی اینکه متقاضیان واقعی را شناسایی و به پروژه‌ها وصل کردیم.

۱۰ هزار نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کردند

وزیر راه و شهرسازی درباره اعطای وام ودیعه مسکن به خبرنگاران، گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کردند.

اسلامی از سرعت کند بانک‌ها در اعطای وام ودیعه مسکن گلایه کرد و افزود: امیدواریم سرعت بانک‌ها در اعطای وام ودیعه به مستأجران بالاتر برود چون خروجی، کم بوده و قابل قبول نیست.

وی گفت: البته سرعتی که بانک‌ها در سه روز گذشته داشتند قابل قبول است که با فشار بانک مرکزی و هماهنگی انجام شده است؛ با مصوبه ستاد ملی کرونا برای ساده سازی اعطای تسهیلات ودیعه امیدواریم مردم بتوانند با سرعت بالاتری از این وام بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان، گفت: «ما امیدواریم مسئولانی که مسئولیت قانونی در بازار دارند، بازار را کنترل کنند. نمی‌شود به این شکل لجام گسیخته هر کسی هر جا و هر قیمتی را که تمایل داشته‌باشد اجناس و کالاهای خود را بفروشد. اکنون فقط مصالح ساختمانی با افزایش قیمت مواجه نیست بلکه بسیاری از کالاها با افزایش قیمت روبرو شده و اجحاف بسیار زیادی در این بخش صورت می‌گیرد.»

اسلامی با بیان اینکه مردم در این بخش گلایه‌مند هستند و در جریان افزایش قیمت‌ها هستم، گفت: عضویت افراد در ستاد تنظیم بازار بودن مطرح نیست، بلکه عملکرد و نقش سیستم توزیع باید اصلاح شود. این موضوع امروز توسط رئیس جمهوری در هیأت دولت تاکید شد و مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا قیمت‌ها از جمله مصالح ساختمانی کنترل شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 444657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.