۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
طرح جامع شهر ورنامخواست ابلاغ شد

شهردار ورنامخواست گفت: پس از گذشت ۳۰ سال از تأسیس شهرداری ورنامخواست، سرانجام با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار طرح جامع شهر جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

علیرضا اطهری فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا طرح جامع را طرحی کارآمد در توسعه شهر دانست و اظهار کرد: شهر ورنامخواست از جمله شهرهای ایران بشمار می‌رود که به دلیل نداشتن طرح جامع در مباحث کالبدی و بهبود منظر شهری و همچنین رفاه اجتماعی شهروندان با چالش‌های متعددی مواجه بود و مدیریت شهری نمی‌توانست به درستی نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، اداری، کشاورزی، تأسیسات و تسهیلات شهری را مدیریت کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری در دوره پنجم وارد میدان عمل شد تا بتواند این چالش بزرگ را مرتفع سازد و پس از گذشت ۳۰ سال از تأسیس شهرداری ورنامخواست، سرانجام با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار طرح جامع شهر جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ابلاغ طرح جامع شهر ورنامخواست تثبیت مفاد توافق نامه بین شهرداری و صنایع دفاع است که سبب شد ۷۷۵ هکتار به حریم شهر جهت خدمات عمومی، جذب سرریز جمعیتی، توسعه و سایر نیازهای شهر افزوده شود.

اطهری فر ادامه داد: از طرفی مالکیت چهار قطعه زمین به مساحت ۵۳ هکتار از اراضی صنایع دفاع به شهرداری واگذار شد و این موفقیت بزرگ یک فرصت طلایی برای توسعه شهر و رونق اقتصادی شهروندان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از این پس هر اتفاق عمرانی که در این شهر رخ دهد بر مبنا و معیار طرح جامع شهر است، اضافه کرد: با اجرای طرح جامع شهر ورنامخواست از این پس شاهد بهبود فضاهای شهری، شهرسازی دقیق و بهبود فضاهای محیط زیستی خواهیم بود و قطعاً این مهم ثمرات بسیاری را برای نسل‌های آینده همراه خواهد داشت.

کد خبر 444560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.