تله‌کابین به جای ماشین در جنگل ابر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت: نصب تله‌کابین بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود خودروها به داخل جنگل جهانی ابر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حمیدرضا حسنی روز سه‌شنبه _۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹_ با تأکید بر اینکه جنگل ابر مستعد سرمایه‌گذاری است، افزود: جذب سرمایه‌گذار یکی از راهکارهای ایجاد تغییر در شیوه گردشگری جنگل ابر است.

او تأکید کرد: با ساخت و نصب تله‌کابین در منطقه‌ای خارج از عرصه و حریم جنگل‌های هیرکانی، از ورود خودروها به داخل جنگل جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت: نصب تله‌کابین در نقاط خارج از محدوده ثبت جهانی، نه تنها برای این منطقه آسیب ندارد، بلکه باعث می‌شود گردشگران بدون خودرو و با کمترین وسیله همراه به جنگل وارد شوند و از خدمات ارائه شده در محل بهره ببرند.

او با اشاره به تلاش فرماندار و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی برای جذب سرمایه‌گذار، یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری جنگل ابر و جنگل قطری از گذشته دارای تأسیسات گردشگری مردمی شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها است.

حسنی با تأکید بر اینکه باید خدمات اقامتی و رفاهی پیش از ورود به جنگل به گردشگران ارائه شود، اضافه کرد: به‌زودی مجتمع رفاهی در منطقه و پیش از ورود به جنگل ساخته می‌شود.

کد خبر 444446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.