شیوع کرونا احداث باغات غیرمجاز را افزایش داده است

نماینده شهرستان مبارکه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت زمین بسیاری از مردم به احداث باغات غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روی آورده‌اند و اگر با همین روند پیش برویم در آینده تمام زمین‌های مرغوب اطراف شهر و روستاها بدون رعایت اصول و گذربند تبدیل به باغ می‌شود.

اسدالله قراخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث باغات غیرمجاز با شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت زمین تشدید شده با توجه به اینکه پارک‌ها و تفرجگاه‌های عمومی امنیت لازم برای تأمین سلامتی مردم در این دوران را ندارند، مردم به احداث باغ روی آورده‌اند.

وی افزود: برخی افراد سودجو به صورت بی‌رویه عملیات دیوارچینی را در زمین‌های کشاورزی انجام می‌دهند و نظارت دقیقی بر این موضوع وجود ندارد.

نماینده شهرستان مبارکه در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مردم متوجه شده‌اند بر اساس بند سه قانون حفظ اراضی تخریب این سطح از باغات برای دولت مشکل است، از طرفی داشتن باغ نیز همچون منزل و خودرو یکی از الزامات زندگی امروز شده است پس بهتر است در شهرها و روستا قسمتی ناظر بر ایجاد کاربری باغ، با اصول و ضوابط خاصی تعریف شود، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز می‌توانند از آن کسب درآمد کنند.

قراخانی افزود: اگر با همین روند پیش برویم تا دو سه سال آینده تمام زمین‌های مرغوب اطراف شهر و روستاها بدون رعایت اصول و گذربند تبدیل به باغ می‌شود.

نماینده شهرستان مبارکه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با وجود گمانه‌زنی‌ها و اخباری که از تدوین طرح الگوی کشت استان اصفهان ارائه شده، این طرح هنوز هم در استان اجرایی نشده است.

قراخانی همچنین در مورد وضعیت دامداران اظهار کرد: دامداری و دامپروری نسبت به سال قبل در وضعیت بحرانی قرار گرفته است زیرا آذوقه دام گران است به ویژه کنجاله سویا در بازار موجود نیست.

وی افزود: از طرفی دولت برای گاوداران، زنبورداران و دیگر شغل‌های مرتبط، تسهیلات ویژه قرار داده است اما برای عشایر و گله‌داران که تولید گوشت و شیر با کیفیت خوب را بر عهده دارند هیچ‌گونه تسهیلاتی قرار داده نشده است و این افراد به سختی امرار معاش می‌کنند.

کد خبر 444326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.