رشد اقتصادی بدون نفت در بهار ۹۹،  منفی ۶ درصد بوده‌است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است، در مقایسه با کشورهایی که مواجه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصادشان صرفاً با کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام به ارائه تحلیلی از ‏گزارش اولیه ارقام رشد اقتصادی فصل اول سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی پرداخت.

وی اعلام کرد: بر اساس این گزارش رشد اقتصادی بدون نفت ۶- درصد بوده که شامل رشد کشاورزی ۳.۸+ درصد، ۲. رشد گروه صنایع و معادن ۲.۵+ درصد و رشد گروه خدمات ۱.۶- درصد است.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رشد اقتصادی با نفت ۲.۸- درصد بوده‌است، گفت: اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است، در مقایسه با کشورهایی که مواجه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصادشان صرفاً با کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوار کننده است.
همتی افزود: تنها بخش منفی غیر نفت، بخش خدمات بوده است که به دلیل محدودیت‌های بهداشتی ناشی از کرونا کاملاً قابل پیش‌بینی بود، بنابراین بازیابی رشد در بخش غیر نفتی در راستا با ارقام رشد تیر و مردادماه شرکت‌های صنعتی دور از دسترس نیست.
وی تاکید کرد: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار ۹۸ هم به دلیل فشار تحریم‌ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا طبیعی است.
رئیس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد: این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.
کد خبر 444317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.