اصفهان باید برای دوچرخه‌سواران امن باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان شهردوچرخه‌هاست اما از نظر ایمنی و ترافیکی برای دوچرخه سواران مناسب نبوده و دوچرخه سواری که عموم شهروندان به آن علاقمند هستند در معابر و خیابان‌های شهر با مخاطره روبروست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم خرید و تهیه زمین مناسب برای ایستگاه‌های توقفگاهی مناسب وسایل نقلیه باری در مبادی ورودی شهر با هدف جلوگیری از ورود این خودروها به ترافیک شهر، اظهار کرد: با وجود اقدامات اولیه در این خصوص، به علت جدی نگرفتن موضوع و همراهی نکردن شهرداری‌های مناطق هنوز اقدام مثبتی در این خصوص انجام نشده و لازم است هرچه سریع‌تر و با دستور و پیگیری جدی شهردار اصفهان عملیاتی و بهره برداری شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به مناسب‌سازی شهر برای معلولان، افزود: اصفهان شهر دوچرخه‌هاست اما از نظر ایمنی و ترافیکی برای دوچرخه سواران مناسب نبوده و دوچرخه سواری که عموم شهروندان به آن علاقمند هستند در معابر و خیابان‌های شهر با مخاطره روبروست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لازم است با یک عزم جدی و برنامه‌ریزی شده مشکلات در این خصوص رفع و شهر برای معلولان و دوچرخه سواران آماده شود و آن‌ها بتوانند از وسایل نقلیه فردی و عمومی با ضریب ایمنی بیشتری استفاده کنند.

وی ادامه داد: نیاز است شرایط برای برخی از اقشار به نحوی فراهم شود که آن‌ها از تخفیف و تسهیلات لازم در تعیین نرخ کرایه اتوبوس‌ها به‌ویژه زمان‌های غیر پیک بهره‌مند شوند.

برشان با بیان اینکه با تجهیز کامل حمل‌ونقل عمومی به سیستم AVL و AFC امکان برنامه‌ریزی برای شهروندان در ایستگاه‌ها و مشخص شدن زمان مبدأ و مقصد فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر ایستگاه‌های اتوبوس به تابلوی زمان مبدأ و مقصد مجهز شود تا شهروندان بتوانند برای سفرهای درون شهری برنامه‌ریزی کند

وی با اشاره به احتمال فراوانی نزولات آسمانی در پاییز پیشرو و با تاکید بر لزوم کنترل معابر از نظر آب گرفتگی و کنترل و احداث چاه‌های آب باران توسط شهرداران مناطق، بررسی مجدد و کنترل معابر و رفع نقایص درخصوص آب گرفتگی، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر و تخلیه و احداث چاه‌های آب باران را خواستار شد.

کد خبر 444038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.