جریمه ۲۴ میلیاردی برای افزایش قیمت خودسرانه شیرخام در اصفهان

جریمه ۲۴ میلیاردی برای افزایش قیمت شیرخام در اصفهان، محکومیت ۶ میلیاردی برای قاچاقچی دام در خوزستان، اجرای حکم ۷۵ میلیاردی شرکت مخابرات ایران در یزد، حکم ۲۳ میلیاردی دو متهم قاچاق گردو در آذربایجان شرقی از اخبار امروز سازمان تعزیرات حکومتی‌ است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری سازمان تعزیرات حکومتی، غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، اظهار کرد: پرونده تخلف گرانفروشی خودسرانه یک شرکت تولید شیرخام که بدون اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام به افزایش قیمت شیرخام کرده بود با گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شعبه چهارم بدوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با عنایت به بررسی به عمل آمده و مستندات پرونده، تخلف برای شعبه محرز و در مرحله بدوی، شرکت متخلف به پرداخت ۲۴ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

محکومیت ۶ میلیاردی برای قاچاقچی دام در خوزستان

نعمت الله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان گفت: گزارشی از سوی نیروی انتظامی شهرستان دشت آزادگان در مورد کشف ۳۳۶ رأس دام قاچاق به تعزیرات حکومتی دشت آزادگان ارسال شد.

وی گفت: از آنجایی که خرید و فروش و حمل ۳۰ رأس گوسفند نیاز به بارنامه حمل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و گواهی بهداشتی حمل دام از سازمان دامپزشکی است اما متهمین مورد نظر هیچکدام از مجوزهای لازم را اخذ نکرده بودند؛ رئیس اداره تعزیرات حکومتی دشت آزادگان پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهمین و محرز شدن تخلف قاچاق، متهمین را به ضبط کالا و پرداخت مبلغ ۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: این رأی توسط متهمین پذیرفته و پس از اعتراض از سوی متهمین و بررسی مجدد در شعبه تجدید نظر و تأیید رأی شعبه برای اجرا به اجرای احکام تعزیرات حکومتی دشت آزادگان ارجاع شد.

اجرای حکم ۷۵ میلیاردی شرکت مخابرات ایران در یزد

سیدیاسر رایگانی گفت: در راستای گزارش تخلف از سوی بازرسی کل استان یزد پرونده شرکت مخابرات ایران پس از رسیدگی در شعبه بدوی و احراز تخلف و همچنین شعبه تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان یزد، این شرکت به ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف مرتبه اول و پرداخت مبلغ ۷۵ میلیارد ریال جزای نقدی و همچنین بازگرداندن مبلغ اضافه دریافتی محکوم کرد.

وی افزود: ۷۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکومیت شرکت مخابرات ایران توسط واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان یزد وصول و اجرا شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: اعاده اضافه دریافتی از سوی متخلف بخش دیگری از حکم صادره است که در حال طی فرایند قانونی برای نهایی شدن اجراست.

قطعی شدن حکم ۲۳ میلیاردی دو متهم قاچاق گردو در آذربایجان شرقی

سیداحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: مأمورین اداره نظارت بر ترانزیت گمرک شهرستان جلفا با مشکوک شدن به تریلی ترانزیتی متعلق به یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی پارک شده در خارج از محوطه گمرک، خودروی مذکور را بازرسی و مشخص شد این خودرو حامل سیمان و آجر است.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد بار این محموله طبق اسناد ترانزیتی ۱۷ تن گردو به ارزش ۷ میلیارد ریال بوده است که در شهرستان بناب تخلیه و به فروش رسیده است.

یوزباشی تصریح کرد: پرونده متشکله برای رسیدگی به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی شهرستان مرند ارجاع و مدیرعامل شرکت و راننده خودرو به شعبه احضار و تفهیم اتهام شدند که در دفاعیات خود نتوانستند دلیل و مدرک محکمه پسندی برای این عمل خود ارائه کنند.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی و احراز تخلف، متهم ردیف اول را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال به میزان دو برابر ارزش کالا که یک برابر آن از بابت قاچاق بودن کالا و یک برابر دیگر نیز به علت موجود نبودن کالای قاچاق شده و همچنین تعطیلی یک ساله شرکت متخلف و راننده خودرو را نیز به پرداخت ۷ میلیارد و۶۴۱ میلیون ریال برابر ارزش کالا و ضبط خودروی حامل کالا محکوم کرد که این رأی در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

کد خبر 444036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.