پیام تسلیت انجمن اسلامی معلمان اصفهان در پی در گذشت آیت الله صانعی

انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان با صدور پیامی، درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون
فقدان فقیه شجاع و والامقام حضرت آیت العظمی حاج شیخ یوسف صانعی ضایعه جبران ناپذیری است که بر ما آوار شد.
این مرجع پارسا و نواندیش مصداق بارز فقهی بود که بر مبنای مقتضیات زمان و مکان و با تشخیص و تحلیل درست از روزگاری که در آن می‌زیست و با درک و درایتی هوشمندانه از نیازها و انتظارات مردم به عرصه آمد و بسیاری از فضاهای غبار آلود و تاریک و شبهه ناک و خیلی از سؤال های بی پاسخ به ویژه در حوزه زنان و جوانان را در مسیر دینداری و خدا باوری با مشعل پرنور اندیشه‌ها و فتاوی راهگشای خود شفاف کرد و ثابت نمود فقه شیعه چه ظرفیت‌های ناشناخته, وسیع و روزآمدی دارد.

آن بزرگوار که از برجسته‌ترین شاگردان امام خمینی (ره) و از مریدان پیشگام انقلاب اسلامی بود هرگز متعصبانه به پیشامدها نگاه نکرد و هر جا اشتباه, انحراف و کژ راهه ای می‌دید با شجاعت و صراحت در مقابل آن می‌ایستاد و در دفاع از حق و ستم دیدگان کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نمی‌داد.
توجه به مظلومانی که حنجره ای برای فریاد نداشتند و همدلی با کسانی که عمر خویش را در تیره روزی می‌گذراندند وتاباندن چراغ مهر و کرامت و امید بر شبستان روزگار آنان از ویژگی‌های این مرجع روشن بین بود.
حاصل ده‌ها سال تحصیل و تدریس و تحقیق و تألیف معظم له در حوزه‌های علمیه, آفرینش ده‌ها جلد کتاب ارزشمند و تربیت شاگردانی ممتاز و کم نظیر است که طی سال‌ها افکار و آراء و فضائل ایشان را ترویج خواهند کرد.

انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان این ضایعه بزرگ را به بیت محترم آن عالم وارسته, فرزانگان و فرهیختگان عالم تشیع, مراکز آموزش عالی, دانشگاهی و پژوهشی, مردم شریف و مقلدان و پیروان روشن بین و شاگردان وادامه دهندگان راهش و جمیع سوگواران. آن بزرگوار تسلیت عرض می‌نماید و علو درجات آن فقیه ربانی را از درگاه خداوند تبارک و تعالی مسألت می‌کند.

انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

کد خبر 443895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.