آیت الله صانعی برای تحقق برابری حقوق زن و مرد بسیار تلاش کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش‌های آیت‌الله صانعی برای پاسداشت حقوق زنان و مردان در جامعه اسلامی از جمله اقدامات قابل تحسین و ستایشی است که در زمان حیات ایشان به جد پیگیری و اجرا شد.

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جایگاه آیت الله صانعی گفت: مرحوم صانعی یکی از شخصیت‌های برجسته بعد از انقلاب بودند که حضور ایشان اثرگذاری فراوانی در سرانجام رسیدن بسیاری از دغدغه‌های عامه مردم جامعه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش برای برابری دیه زن و مرد، همچنین تلاش‌های فراوان ایشان برای محرم شدن کودکانی که از مراکز بهزیستی به سرپرستی گرفته می‌شوند از جمله اقدامات و تلاش‌های قابل توجهی است که توسط این مقام عالی قدر انجام شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: تلاش‌های آیت‌الله صانعی برای پاسداشت حقوق زنان و مردان در جامعه اسلامی از جمله اقدامات قابل تحسین و ستایشی است که در زمان حیات ایشان به جد پیگیری و اجرا شد و می‌توان آن مرحوم را یکی از پرچمداران احیای حقوق برابر زن و مردم دانست.

وی با بیان اینکه ایشان به حقوق شهروندی نیز توجه ویژه‌ای داشتند، افزود: ایشان برای توجه به حقوق شهروندان غیرمسلمان نیز اهتمام داشته و به برابری احکام دیه و قصاص برای شهروندان مسلمان و غیرمسلمان معتقد بودند و تلاش‌های قابل ستایشی کردند.

خلیل آبتدی با تاکید بر جایگاه ارزنده ایشان در نزدیک سازی بدنه مردمی به نظام جمهوری اسلامی گفت: توجه ویژه ایشان به دغدغه‌های عامه مردم از جمله توجه به مساله موسیقی از دیگر موضوعات ارزنده‌ای است که توسط این مقام عالی قدر مورد بوده؛ آیت الله صانعی حرمت موسیقی و غِنا را حرمت محتوایی می‌دانند و با این نظریه هر صوت و غنا و موسیقی که در آن، ترویج بی بند و باری و بی عفّتی و به انحراف کشیدن انسان نباشد و چهره اسلام را بد نشان ندهد حرام نمی‌دانند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آیت الله صانعی نسبت به جامعه بی تفاوت نبود و رحلت ایشان در شرایط کنونی جامعه یک فقدان بزرگ برای کشور است.

خلیل آبادی ادامه داد: ایشان علاوه بر سال‌ها حضور در حوزه درس حضرت امام از محضر اساتید بزرگی چون آیت الله محقق داماد بهره بردند.

کد خبر 443892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.