آغاز روند اصلاح کارت خودروهای دوگانه‌سوز

به گفته سرپرست طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روند اصلاح کارت خودرو برای خودروهایی که در گذشته به صورت غیرمجاز دوگانه‌سوز شده اما در بازرسی فنی گواهی سلامت دریافت می‌کنند،‌ آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، محمد حسین باقری با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۸ هزار خودرو در سامانه تبدیل رایگان خودروهای عمومی وزارت نفت ثبت نام کرده‌اند، ‌گفت:‌ از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول این طرح بوده‌اند.

وی ادامه داد:‌ تا کنون نیز ۲۰ هزار و ۷۰۰ خودرو دوگانه‌سوز شده و ۵ هزار و ۸۰۰ خودرو نیز در نوبت تبدیل قرار دارند.

باقری با تاکید بر اینکه مسوول معاینه فنی خودروها (بنزین یا دوگانه‌سوز) وزارت کشور است، افزود: خودروهایی که در کارت خودرو عنوان دوگانه‌سوز ثبت شده، ‌در جریان معاینه فنی سالانه سیستم گاز آنها نیز بررسی می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اما تعدادی خودرو وجود دارد که به صورت کارگاهی دوگانه سوز شده‌اند و کارت خودرو برای این خودروها بنزینی صادر شده است. این خودروها باید برای دریافت گواهی سلامت تجهیزات سی ان جی خود، ‌به یکی از مراکز مجازی که وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت معرفی کرده مراجعه کنند تا پس از بررسی‌ها، و تایید سلامت تجهیزات، اسامی به پلیس راهور برای تعویض کارت خودرو ارسال شود.

سرپرست طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه خودروهایی که در معاینات فنی تایید شوند، در لیست پلیس راهور وارد خواهند شد، گفت: این اقدام در راستای هوشمندسازی جایگاه‌های سی.ان.جی و جلوگیری از بروز حوادث در جریان است.

وی تاکید کرد:‌ هوشمندسازی جایگاه‌ های سی.ان.جی بر این مبنا است که هیچ خودرویی بدون معاینه فنی امکان سوخت‌گیری نداشته باشد.

به گفته سرپرست طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روند صدور کارت جدید خودرو برای ماشین‌های تبدیلی از سوی پلیس راهور آغاز شده که این مهم با تعامل وزارت‌خانه‌های نفت، ‌کشور و صنعت،‌معدن و تجارت محقق شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 443628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.