صف نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

حضور کاندیداها با سوابق نظامی در انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات سال ۹۲ هم دیگر انتخابات پرشور نظامی‌ها بود. محسن رضایی و محمدباقر قالیباف بار دیگر در این انتخابات حاضر شدند. اما هردوی آن‌ها تا روز آخر در انتخابات ماندند. با آنکه هردو سردار بیشتر از گذشته توانستند اقبال مردم را از آن خود کنند، اما در نهایت با عنوان نامزدهای شکست خورده از میدان سیاست خارج شدند. قالیباف این بار ۱۶.۵ درصد و محسن رضایی ۱۰.۶ درصد آرای مردم را به خود اختصاص دادند. البته قالیباف در سال ۹۶ هم تا میانه راه ریاست جمهوری آمد اما برای تحقق ائتلاف اصولگرایان عرصه را به نفع ابراهیم رئیسی ترک کرد. او سرانجام در انتخابات بهمن ۹۸ توانست به عنوان سرلیست اصولگرایان وارد مجلس شود. با این حال در گمانه زنی‌های انتخابات ۱۴۰۰ همچنان نام محسن رضایی و قالیباف دیده می‌شود.

جدا از محسن رضایی و قالیباف که چهره‌هایی تکراری با سوابق نظامی در انتخابات ریاست جمهوری هستند نام برخی چهره‌های دیگر چون سردار دهقان وزیر سابق دفاع و سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء این روزها در برخی رسانه‌ها و محافل رسانه‌ای مطرح است، باید دید آیا مردم به کاندیداهای نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ روی خوش نشان خواهند داد یا..

فلاحی: ایران در صورت استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه از برجام خارج می‌شود

سارا فلاحی در توضیح جلسه کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و عراقچی معاون وزیر امور خارجه برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران و چگونگی روابط آن با آژانس مورد برگزار شد.

به گفته وی بررسی نقش فناوری صلح آمیز هسته‌ای در توسعه اقتصادی کشور، لزوم توجه مسئولین به این فناوری و تحلیل تلاش برخی از همسایگان ایران برای هسته‌ای شدن از محورهای این جلسه بود.

فلاحی ادامه داد: در این جلسه با اشاره به تلاش برخی از همسایگان ایران برای هسته‌ای شدن تاکید شد که هر گونه فعالیت هسته‌ای واحدهای سیاسی باید تحت نظر آژانس باشد، آژانس موظف است بر این فعالیت‌ها نظارت کند و اجازه انحراف و رفتن آنها به سمت فعالیت‌های غیر صلح آمیز را ندهد.

توصیه‌های انتخاباتی مجتهد شبستری: حضور در انتخابات فردا، قطعاً بازتاب خارجی بالایی خواهد داشت

آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده است، اظهار کرد: حضور در انتخابات، چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم، می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای کشور در مقابل خطرات و توطئه‌ها باشد.

مجتهد شبستری افزود: فردا انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی را داریم و از طرفی درگیر مساله کرونا هم هستیم، اما مردم قطعاً در ۱۰ حوزه انتخابیه باقی مانده، پای صندوق‌ها حضور پیدا می‌کنند و نشان خواهند داد که نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند.

وی شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس را ضروری خواند و گفت: حضور در این انتخابات بازتاب بالایی در عرصه‌های داخلی دارد زیرا نماینده شهرهایی که در مرحله اول انتخابات تعیین نشدند، باید در این مرحله انتخاب و در مجلس مستقر شوند تا هرچه سریع‌تر بتوانند وظایف خود را در رسیدگی به امور مردم آغاز کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حضور در انتخابات فردا، قطعاً بازتاب خارجی بالایی خواهد داشت چراکه نشان می‌دهد مردم حتی در شرایط کرونایی نسبت به انتخابات و عرصه سیاسی کشور غافل نیستند و مشارکت را ترک نمی‌کنند.

زنگنه هم به بهارستان احضار شد

احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس از برگزاری نشست روز یکشنبه (۲۳ شهریور ماه) مجلس به صورت غیرعلنی خبر داد و گفت: مجلس با دعوت از دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی و همتی رئیس کل بانک مرکزی، روز یکشنبه در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی وضعیت بازار سرمایه و بورس و همچنین بحث نوسانات قیمت ارز خواهد پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: همچنین در جلسه علنی روز سه‌شنبه با حضور زنگنه وزیر نفت، وضعیت فروش نفت و درآمدهای نفتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توهین نظام سلطه به پیامبر (ص) بخاطر ناکامی آنها در خاورمیانه جدید است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در تجمع مردم تهران در میدان امام حسین (ع) تهران که عصر پنجشنبه (۲۰ شهریور) در اعتراض به توهین دوباره مجله فرانسوی شارلی‌ابدو فرانسه برگزار شد، با بیان اینکه تفرقه و خودباختگی در بین بعضی از کشورهای اسلامی و سران سرسپرده برخی از کشورهای عربی به دشمن این جرأت را داده است که تعرض و توهین به ساحت مقدس کنند، اظهار کرد: وقتی امروز برخی کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی گردن کج می‌کنند نباید انتظار حرمت‌شکنی از سوی دشمن را نداشت.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینیم دلارهای نفتی ذخیره شده کشورهای عربی خرج تجهیز جریان‌های تکفیری و تروریستی و جنگ‌های نیابتی نظام سلطه می‌شود نباید انتظاری غیر از این داشت که دشمن به راحتی به ساحت رسول خدا (ص) توهین کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: نظام سلطه در ناکامی ایجاد خاورمیانه جدید و عدم تحقق آن از سوی جمهوری اسلامی ایران بغض و کینه دارد. این امر یکی از دلایل اقدامات توهین‌آمیز از سوی آنها است.

ذوالنور یادآور شد: دشمن بسیار حیله‌گر در حال تلاش است معامله قرن را در منطقه حاکم کند تا از این طریق راه تنفس رژیم صهیونیستی را فراهم کند، امروز نگرانی پیوسته رژیم صهیونیستی از وحدت کشورهای اسلامی است، دیگر آن زمان که رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه حمله کند گذشت، اگر امروز آنها جنگی را شروع کنند نمی‌توانند یک‌طرفه آتش‌بس برقرار کنند.

وی افزود: صهیونیسم بین‌الملل با همه وجود بسیج شده است تا رژیم خود را استمرار ببخشد. نظام سلطه تلاش کرد برای صهیونیست ملت‌سازی کند از این رو فلسطین را انتخاب کردند. در همین راستا موضوعاتی چون هلوکاس برای مظلوم‌نمایی یهود قرار دادند تا موج مهاجرت را آغاز کنند.

کد خبر 443591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.