۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تامین اعتبار ۴۷۳ طرح خُرد گردشگری

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: برای ۴۷۳ طرح خرد گردشگری روستایی که دارای ظرفیت گردشگری بودند بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ تأمین شد.

به گزارش ایمنا، علی قربانی اظهار کرد: به طور میانگین برای هر طرح ۸۲۰ میلیون ریال اعتبار بر اساس تفاهمنامه همکاری بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تعریف طرح‌های خرد گردشگری در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری به منظور توسعه زیر ساخت‌های لازم در حوزه گردشگری از جمله کمپ گردشگری، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مجموعه خدماتی رفاهی، مسافر کاشانه و احداث بازارهای محلی برای تولید و عرضه صنایع دستی و محصولات محلی است.

قربانی ادامه داد: با توجه به نقش بسیار مهم توسعه گردشگری روستاها، اشتغال زایی، رونق و پویایی روستایی کشور، هدایت و توانمند سازی دهیاری‌های روستاهای دارای ظرفیت گردشگری برای بهره گیری از ظرفیت گردشگری در دستور کار معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفته است.

معاون اموردهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در خصوص هم افزایی و همکاری برای توسعه گردشگری در کشور با استفاده از محوریت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ۱۳۹۵ از جمله اقدامات توسعه گردشگری در روستا است.

قربانی تشکیل کارگروه تخصصی با ترکیب دهیاری‌های دارای طرفیت گردشگری در سه موضوع جاذبه‌های گردشگری اعم از طبیعی، تاریخی و مذهبی، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای کار گروه‌ها، تشکیل انجمن دهیاری‌های روستاهای دارای ظرفیت گردشگری به منظور ایجاد تعامل بین دهیاری‌های روستاهای یاد شده و همچنین هماهنگی برای پیگیری مشکلات را از دیگر اقدامات لازم برای توسعه گردشگری روستایی برشمرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی، تشکیل و فعالیت کارگروه مهر و میراث در سطوح ملی و محلی به منظور ایجاد هماهنگی بین ادارات و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی، استفاده از هنرمندان و فعالان گردشگری و تشکل‌های مردم نهاد نیز از اقدامات مؤثر برای توسعه گردشگری روستایی و کمک به توانمند سازی دهیاری‌های روستاهای دارای ظرفیت گردشگری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.