۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
توسعه حمل و نقل پاک در شهر جاسک

شهردار جاسک گفت: این شهر عنوان یکی از برترین شهرهای کشور در حوزه حمل و نقل پاک را به خود اختصاص داده است.

محمود آشفته در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کسب رتبه برتر این شهر در زمینه حمل و نقل پاک، اظهار کرد: با ظهور خودروها در جوامع هر چند راحتی در حرکت و جابجایی اشخاص بیشتر شد، اما این مسئله اثرات ناخوشایندی ازجمله تلفات ناشی از سوانح رانندگی، آلودگی هوا و مصرف بیش از حد سوخت را همراه داشته است.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از شهروندان حتی در فواصل کوتاه به جای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از خودروی شخصی استفاده می‌کنند که این امر اهمیت لزوم تاکید بر توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک و مباحثی همچون توسعه پایدار و راهکارهای کاهش آلودگی هوا را دو چندان کرده است.

شهردار جاسک خاطرنشان کرد: امروزه گسترش پیاده روی و دوچرخه سواری به عنوان یکی از شیوه‌های حمل‌ونقل درون شهری بیش از گذشته مورد توجه قرارگرفته است، با توجه به اهمیت موضوع حفظ محیط‌زیست و کاهش هزینه‌های شخصی و عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوتاه و متوسط شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و به دنبال آن واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک تأسیس شد.

آشفته با اشاره به وظایف واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک، گفت: فرهنگ‌سازی برای ترویج و توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، تدوین برنامه توسعه دوچرخه سواری و پیاده روی در سطح شهر و سیاست گذاری و نظارت بر توسعه استفاده از دوچرخه و پیاده‌محوری به عنوان اساس حمل‌ونقل در شهر از جمله وظایف این واحد در مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی جهت ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با اقداماتی نظیر برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مرتبط از دیگر وظایف واحد توسعه حمل و نقل پاک است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری جاسک در صدد بوده تا با احداث و توسعه زیرساخت‌ها باعث تشویق و ترغیب شهروندان در استفاده از حمل و نقل پاک و توسعه این شیوه از حمل و نقل شود.

شهردار جاسک گفت: در کنار ایجاد فضای سبز، زمین فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی سعی کردیم با احداث پیاده‌روها و پیست اسکیت به طول ۵۰۰ متر رفت و برگشت و عرض شش متر و پیست دو چرخه سواری به طول ۵۰۰ متر در چهار باند در مساحت کلی شش هکتار شهروندان جاسکی را به استفاده از حمل و نقل پاک تشویق کنیم.

کد خبر 443473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.