مذاکره ایران با آمریکا پس از انتخابات

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به سرعت به توافقی با ایران دست خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه، در جریان سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی در وینستون-سیلم در ایالت کارولینای شمالی اظهار کرد که او به وعده‌ انتخاباتی قبلی خود مبنی بر خارج کردن ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران، عمل کرده است.
ترامپ مدعی شد: من به آن [توافق] فاجعه‌بار با ایران، که طی آن ما ۱۵۰ میلیارد دلار پرداختیم و ۱.۸ میلیارد دلار آن پول نقد بود، پایان دادم.

رئیس‌جمهور آمریکا با طرح این مسئله که تهران تلاش می‌کند از مذاکره طفره برود، مدعی "فروپاشی" اقتصاد ایران شد.

ترامپ مدعی شد: می‌دانید که چه اتفاقی قرار است روی دهد. آن‌ها منتظر انتخابات [ریاست‌جمهوری آمریکا]‌ هستند، چون کشورشان در سراشیبی سقوط است. تولید ناخالص داخلی آن‌ها ۲۴ درصد سقوط کرده - هیچ‌کس تا به حال چنین چیزی نشنیده است. کشورشان با مشکل روبرو شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: من نمی‌خواهم آن‌ها با مشکل روبرو باشند؛ ولی آن‌ها تا انتخابات صبر خواهند کرد. وقتی که من در انتخابات پیروز شوم خیلی سریع پیش خواهند آمد و معامله خواهند کرد. فقط ببینید که این اتفاق چه قدر سریع خواهد بود. آن‌ها به شدت خواهان توافق هستند، اما می‌خواهند صبر کنند.

ادعای ترامپ مبنی بر تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا در حالی است که شخص وی و اعضای دولتش به ویژه وزیر امور خارجه آمریکا بارها در جریان مناسبت‌ها و نشست‌های بین المللی تلاش کرده‌اند که با ایران مذاکره کنند.

ایران شرط کرده است زمانی که آمریکا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را رفع کند و به برجام بازگردد، مذاکره با آمریکا آن هم در چارچوب اعضای برجام ممکن خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 443441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.