توهین به پیامبر اسلام نشانه سقوط مدعیان تمدن است

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با محکوم کردن انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر(ص) توسط نشریه فرانسوی در بیانیه ای آورده است: توهین به پیامبر اسلام حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.

به گزارش ایمنا، در این بیانیه آمده است: حرکت رذیلانه و ضد انسانی و ضد اخلاقی اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) و کتاب مقدس و آسمانی قرآن عظیم توسط نشریه ای فرانسوی، فضای منفوری را ایجاد کرد و هر صاحب دردی را برآن می‌دارد تا به روشنگری پرداخته و این اقدامات اهانت آمیز و رذیلانه را سم‌زدایی و محکوم کند.

بیانیه ادامه یافته است: قلم‌ های زهرآگین، زبان‌های دشنام‌دهنده و حرکت های اختلاف افکن که در کشورهای غربی طی سال های گذشته بارها مشاهده شده است، باردیگر عواطف و احساسات همه مسلمانان بلکه همه موحدین و متدینین را جریحه دار و آزرده ساخت و حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.

بیانیه حاکی است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" و هرگونه توهین به مقدسات، ادیان و پیامبران را بشدت محکوم نموده و ضمن هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی و نوکران آن ها در منطقه یادآور می شود که ملت‌های مسلمان بویژه مردم شریف ایران در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، هوشیار بوده و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نخواهند کرد.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس روز یازدهم شهریورماه در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.

در واکنش به این حرمت‌شکنی‌ها به مقدسات اسلام تاکنون تنی چند از علما و مراجع تقلید با صدور پیام‌هایی این اقدام‌های موهن و حرمت‌شکن را به‌شدت محکوم کردند.

منبع: مرکز خبر حوزه

کد خبر 443430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.