پرونده توزیع‌کنندگان مواد مخدر در شعب ویژه خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

دادستان تهران در بازدید از مناطق شوش و مولوی گفت: توزیع کنندگان مواد مخدر باید جمع آوری شوند و در همین ارتباط شعب ویژه تعیین کرده‌ایم تا به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی القاصی مهر همراه با برخی مقامات نیروی انتظامی با هدف آگاهی از طرح‌های پاکسازی، ترمیم و تثبیت، صبح امروز از مناطق شوش و مولوی بازدید کرد.

در این بازدید جلسه هماهنگی و استمرار طرح پاکسازی مناطق شوش و هرندی نیز با حضور دادستان تهران و برخی از مقامات نیروی انتظامی در کلانتری ١١۶ مولوی برگزار شد.

دادستان تهران اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه در جلسه با مسئولان مرتبط در مبارزه مواد مخدر، تاکید ویژه‌ای درباره این مناطق آلوده داشتند و یکی از مطالبات جدی رئیس قوه قضائیه پاکسازی این مناطق است.

وی با بیان اینکه اگر جرمی اتفاق افتاد نباید یک نفر را مسئول بدانیم، گفت: دولت به مفهوم عام و مجموعه حاکمیت و مردم در این فرآیند سهم دارند.

القاصی مهر اضافه کرد: ما برای اینکه کار اساسی انجام شود از منظر نظارت و حقوق عامه به این مسأله ورود کردیم و تعداد ۱۰ دستگاه را بر اساس قوانین مشخص کردیم و این دستگاه‌ها باید بر اساس قانون وظایف شأن را انجام دهند.

دادستان تهران با بیان اینکه استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، مجموعه دادستانی، شورای مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان زندان‌ها جزو این دستگاه‌ها هستند، افزود: بر اساس طرحی که آماده کردیم وظایف تمام دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین این وظایف بر عهده شهرداری است و باید اقدامات مهمی در راستای بافت‌های فرسوده انجام شود.

دادستان تهران اضافه کرد: اهالی این مناطق عنوان می‌کنند که آرامش و آسایش نداریم از ما می‌خواهند که برخوردهای سختی با این توزیع کنندگان مواد مخدر و مجرمان داشته باشیم.

القاصی مهر با اشاره به اینکه بازرسی‌ها باید به صورت مستمر باشد، افزود: آلونک‌های که در این مناطق وجود دارد باید تعیین تکلیف شود و بیم آسیب به شهروندان وجود دارد و این از وظایف شهرداری است و اگر صاحب این خانه‌ها شناسایی نشوند باید پلمب شود.

کد خبر 443420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.