اجرای عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه هفت در آستانه شروع فصل بارندگی

شهردار منطقه هفت گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه خشک در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز در حال انجام است.

سعید معصومی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه این عملیات طبق جدول زمان بندی در ابتدا در کانالهای اصلی مناطق و سپس در کانال‌های معابر فرعی انجام خواهد شد، عنوان کرد:.
با توجه به اهمیت موضوع و به دستور شهردار محترم شیراز به منظور پیشگیری و جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی در زمان بارندگی بیش از ۲ هزار متر طول جدول و کانیوا جهت هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه هفت اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت آمادگی در فصل بارندگی اظهار داشت: نصب ۱۳۰ عدد دال بتونی، نصب ۲۰ عدد دریچه بازدید کامپوزیت، جابجایی ۸۶ عدد دال‌های شکسته و ساخت پل فلزی، تعمیر و ساخت دریچه منهول در سطح منطقه در سال جاری انجام گرفته است.
شهردار منطقه هفت شیراز افزود: در سال جاری اصلاح و لوله گذاری جداول جمع آوری آب‌های سطحی اعم از لای برداری مسیرها، زیر سازی، اصلاح، کف سازی و لبه گذاری، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول انجام شده است.

معصومی ضمن اشاره به کف برداری کانال‌های روباز و حذف نیزارها و روان سازی مسیرهای آب‌های سطحی، گفت: تسطیح مسیر دسترسی کانال‌ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال‌ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه خشک و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر در سطح منطقه هفت ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول لوله گذاری در سطح منطقه انجام گرفته است و با کارشناسی‌های انجام گرفته مسیرهایی نیز جهت لوله گذاری در دست بررسی و اقدامات اولیه قرار دارد.

شهردار منطقه هفت شیراز با اشاره به لایروبی ۴ کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت، عنوان کرد: در راستای آمادگی در فصل بارندگی و همچنین روان سازی آب باران در بستر رودخانه خشک بیش از ۷۰۰ هزار متر مکعب لایروبی و خاکبرداری انجام شده است.

کد خبر 443239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.