ژیمناستیک اصفهان به روزهای خوب برمی‌گردد؟

ژیمناستیک استان اصفهان در دوره ریاست غلامرضا کریمیان شرایط خوبی نداشت که با اعتراضات مخالفان هیئت، او استعفا داد و فدراسیون آرش ظفریان را به عنوان سرپرست هیئت ژیمناستیک تا قبل از برگزاری مجمع انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال ۹۸ آتش اختلافات بین اعضای هیئت ژیمناستیک اصفهان بالا گرفت تا موجب افت این رشته شود؛ رأی صادر شده برای مزایده خانه ژیمناستیک به این اختلافات دامن زد. در نهایت برخی از عواملی که در ژیمناستیک صاحب مقام و منصب بودند به ریاست غلامرضا کریمیان اعتراض کردند که باعث شد او از سمت خود استعفا دهد.

احسان خردمند نژاد یکی از مربیان ژیمناستیک در رابطه با دوره ریاست غلامرضا کریمیان و اتفاقاتی که در ژیمناستیک اصفهان افتاده است، اظهار کرد: حدود ۳۰ سال ژیمناستیک اصفهان یک مدیریت واحد داشت و که به سیاست‌های مدیریتی هیئت معترض بودیم. این فکر و مدیریت دیگر توان حرکت دادن ژیمناستیک اصفهان را نداشت. ضعف مدیریت در دوران کریمیان به اوج خود رسید، به انتقادات و تذکرات دوستانه برای تغییر وضعیت هم هیچ توجهی نداشتند. او تا نیمه‌های سال ۹۸ با افراد معترض ژیمناستیک که از متخصصان این رشته هستند کار کرد و بعد از آن این افراد که در فدراسیون هم فعال هستند از هیئت اصفهان حذف شدند.

غلامرضا کریمیان و ضعف مدیریتی

وی ادامه داد: با وجود پولی که از طریق ثبت نام کلاس‌ها و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به هیئت داده می‌شد، اغلب مربیان نسبت به وضع درآمدها و هزینه‌ای که برای تیم‌های قهرمانی در نظر گرفته می‌شد ناراضی بودند و این باعث شد در بحث فنی هم ضعیف شویم. با وجود مربیان قوی و شایسته در شاخه هنری متأسفانه به خاطر نبود مدیریت صحیح در این شاخه چندین سال است که از قهرمان شدن محروم هستیم و تنها در شاخه‌های آکروژیم و ترامپولین با تلاش شخصی ورزشکاران و مربیان مقام به دست آوردیم. پس از تمام این مشکلات و اعتراضی که نسبت به هیئت و رئیس هیئت بود با تغییر مدیر کل اداره ورزش و جوانان اصفهان و حمایت فدراسیون ژیمناستیک کریمیان استعفا داد.

پس از استعفای غلامرضا کریمیان، فدراسیون آرش ظفریان را به عنوان سرپرست هیئت ژیمناستیک انتخاب کرد تا پس از برگزاری مجمع رئیس هیئت ژیمناستیک مشخص شود. ثبت نام کاندیدها از ۱۳ تا ۲۰ شهریور ماه ادامه داشت.

حال ژیمناستیک اصفهان باوجود مشکلات چندین ساله نیازمند یک راه و مدیریتی است که بتواند، افتخارات این رشته را برگرداند. علیرضا حمامی مدرس ژیمناستیک در رابطه با این موضوع می‌گوید: در حال حاضر بیشتر از یک ماه از استعفا کریمیان می‌گذرد ولی اقدام قابل توجه و مثبتی دیده نشده است. دغدغه اصلی دوستداران ژیمناستیک انتخاب مجمعی از توانمندترین افراد و پس آن نیز انتخاب فردی شایسته و بدون حاشیه از طرف اعضای این رشته است، زیرا رقم زدن روزهای درخشان برای ژیمناستیک اصفهان نیازمند کار جهادیِ نیروهای جوان، با انگیزه و پرانرژی است تا با حمایت پیشکسوتان و متخصصان واقعی، این رشته را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

پیشرفت و توسعه ژیمناستیک با برنامه‌ریزی

وی با بیان اینکه اولین قدم در این مسیر شایسته سالاری است که باید در دستور کار رئیس آینده هیئت قرار گیرد، تصریح کرد: چارتی مطابق با چارت سازمانی و اهداف فدراسیون تشکیل داده تا شرح وظایف کمیته‌ها را به صورت واضح بیان کند. پس از آن اقداماتی چون جمع‌آوری اطلاعات از سراسر استان، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌ها جهت افزایش و به‌روزرسانی دانش مربیان و داوران، تشکیل و حمایت تیم‌های منتخب استان، برگزاری مداوم مسابقات و سطح بندی‌ها، همکاری با سازمان‌های مختلف همچون آموزش و پرورش و شهرداری  جهت توسعه بُعد همگانی و کشف استعداد در حوزه قهرمانی، استفاده و حمایت از پتانسیل نسل جوان، همکاری بیش از پیش با اداره ورزش و جوانان و فدراسیون ژیمناستیک می‌تواند در ارجحیت باشد.

این مدرس ژیمناستیک اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها تامین منابع مالی هیئت است که باید با مدیریت صحیح مالی، کسب درآمد از برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها، جذب اسپانسر و بستن قرارداد با شرکت‌های مختلف صنعتی بخشی از هزینه‌های برگزاری مسابقات، اردوها و اعزام تیم‌ها فراهم شود. آخرین حلقه گمشده ژیمناستیک اصفهان همدلی و اخلاق مداری است، خانواده ژیمناستیک و رئیس آینده هیئت در نظر داشته باشند اختلاف نظر همیشه در کار وجود دارد پس به دور از حاشیه و قضاوت و با احترام گذاشتن به نظر دیگران باید پیش رفت.

اصفهان، قطب ژیمناستیک ایران

هر رشته‌ای برای پیشرفت نیازمند نظرات افرادی است که در آن تجربه دارند و کار کرده‌اند، برزو فولادی یکی از افرادی است که سابقه دبیری هیئت را دارد، وی در خصوص پیشرفت رشته ژیمناستیک استان اصفهان، تصریح کرد: سال ۸۸ ژیمناستیک اصفهان با یک خرد جمعی، مدیریت و تفکر راهبردی خوب قطب ژیمناستیک ایران نام گرفت، به طوری که در مسابقات سطح بندی کل تیم دوم شد و قهرمان قهرمانان داشتیم.

وی افزود: باید تمام افرادی که در ژیمناستیک حرفی برای گفتن دارند با یکدیگر همدل و همفکر شوند تا پتانسیل اصفهان در این رشته نشان داده شود. این شهر دارای ظرفیت‌های خوبی از لحاظ جغرافیایی و توانمندی افراد است که کسب سکوهای قهرمانی کشور برای اصفهان دور از اندیشه نیست. در ژیمناستیک اصفهان هرکس دنبال اعمال تفکرات خود است ولی برای پیشرفت باید همه با یکدیگر هم اندیشه شوند و اجرای تفکری که می‌تواند به ژیمناستیک اصفهان کمک کند را پیگیری کنند. حال می‌توان با یک چشم‌انداز، شعار مفهومی و آینده‌نگری راهبردی با اقتدار ژیمناستیک استان اصفهان را به عنوان قطب ژیمناستیک ایران معرفی کرد.

به گزارش ایمنا، اصفهان در گذشته سابقه درخشانی در رشته ژیمناستیک دارد ولی به خاطر مدیریت ضعیف و دو دستگی که در این هیئت به وجود آمد، باعث شد مسائل فنی در حواشی گم شود. باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب فردی شایسته برای ریاست هیئت ژیمناستیک به تمامی حواشی این رشته پایان داد و دید که ژیمناستیک اصفهان به روزهای خوبش بر می‌گردد؟

گزارش از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 443197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.