تأثیر واکسن MMR در پیشگیری از کووید ۱۹

نتایج یک آزمایش جدید بالینی نشان می‌دهد واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) می‌تواند از کارکنان بهداشت و سلامت در مقابل عفونت کووید ۱۹ حفاظت کند.

به گزارش ایمنا، صدها میلیون نفر در طول حدود ۵۰ سال گذشته واکسن MMR را دریافت کرده‌اند. معمولاً این واکسن قبل از سن ۶ سالگی به کودکان داده می‌شود. شواهد زیادی نشان می‌دهد که واکسن از ابتلاء به عفونت بیماری کووید ۱۹ پیشگیری می‌کند. «میشل آویدان» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: ما معتقدیم که واکسن MMR می‌تواند از بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند.

وی در ادامه می‌افزاید: از آنجایی که این واکسن حاوی مقادیر کم ویروس‌های زنده و بسیار ضعیف شده سرخک، سرخجه و اوریون است به نظر می‌رسد موجب تقویت واکنش ایمنی بدن به عفونت‌ها، و نه فقط ویروس‌های خاص موجود در واکسن، می‌شود.

محققان معتقدند این واکسن تأثیر دارد چراکه محافظی در مقابل ویروس‌های نظیر کرونا ویروس است. به گفته محققان، آنتی بادی‌های ایجادشده در واکسن MMR با کرونا ویروس هم مقابله می‌کنند. قرار است آزمایش این واکسن در کشورهای کانادا، غنا، ایرلند، آفریقای جنوبی، اوگاندا، بریتانیا، آمریکا، زامبیا و زیمباوه انجام شود. شرکت کنندگان به مدت ۵ ماه تحت نظر خواهند بود.

بر اساس گزارش مهر، به گفته محققان، اگر آزمایش نشان دهد که واکسن MMR می‌تواند واکنش ایمنی عمومی بدن را تقویت کند، می‌تواند تأثیر واکسن‌های فعلی در حال توسعه برای پیشگیری از عفونت کرونا ویروس را تقویت نماید.

کد خبر 443086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.