اجرای بدنه‌سازی مادی لنبان در منطقه ٩

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان از باز زنده‌سازی محور نمونه مادی لنبان و بدنه‌سازی این نهر به صورت پایلوت در خیابان میرزاطاهر خبر داد و گفت: مادی لنبان نهری جاری از رودخانه زاینده‌رود است که از خیابان میرزاطاهر گذشته و به سمت مرکز شهر ادامه دارد.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای پروژه بدنه‌سازی مادی لنبان با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است و پیمانکار در حال بدنه‌سازی و زیرسازی و احیای دیواره‌های این مادی به طول ٢٥٠ متر و بازسازی پل‌های طول این نهر و پیرایش شهری در خیابان میرزاطاهر است.

وی با تاکید بر اهمیت پیرایش شهری، باززنده‌سازی انهار و مادی‌ها و مادی لنبان، تصریح کرد: باززنده‌سازی فضای شهری و پیرایش محیطی خیابان‌های شهر زمینه رشد آن را فراهم می‌کند و به مثابه اهرمی برای توسعه است.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیبایی‌های محیطی شهر باعث افزایش آرامش در شهروندان می‌شود، افزود: عناصر طبیعی بخشی از منظر طبیعی است که در نتیجه هم‌پوشانی و تعامل میان انسان و طبیعت به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: از آنجایی که عناصر طبیعی کارکردی چندگانه از جمله ایجاد فضاهای جمعی، غنای بصری و زیست‌محیطی، ایجاد حس تعلق به مکان، مطبوعیت محیطی و نظایر این را دارد، احیا و باززنده‌سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که اهمیت این موضوع در خصوص نهرهای و مادی‌های شهری واقع در منطقه ٩ به دلیل نقش و کارکردهای ویژه آن دوچندان است.

رفیعی گفت: مادی لنبان که از دل محلات نصرآباد می‌گذرد یکی از بارزترین منابع طبیعی شهر اصفهان است که نقش مؤثری بر شکل‌گیری شهر و محلات ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط شهروندان با شهرداری و اعلام موضوعات قابل پیگیری از طریق شهرداری از طریق سامانه ١٣٧ یا ثبت درخواست شهروندان در سایت my.isfahan.ir به صورت ٢٤ ساعته امکان‌پذیر است.

کد خبر 443081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.