صدور رایگان پروانه ساخت برای مجموعه‌های ورزشی اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت، صدور پروانه ساخت‌وساز مجموعه‌های ورزشی رایگان خواهد بود.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که سعی شده در سه سال گذشته سرانه ورزشی شهر به‌ویژه در مناطق محروم افزایش پیدا کند، اظهار کرد: برای احداث زمین‌های ورزشی روباز بودجه کافی اختصاص یافت و این فضاهای ورزشی در تمام مناطق گسترش پیدا کردند و در حال حاضر نیز اجرای پروژه‌هایی در این زمینه در مناطق ۱۴ و ۱۲ که با کمبود زیرساخت‌های ورزشی مواجه بودند دردست اقدام است.

وی افزود: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند برای ارتقای سرانه ورزشی شهر نقش‌آفرینی کند و نهادهای دیگر مانند اداره کل ورزش و جوانان استان نیز باید در فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی اهتمام ورزند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دیگر دستگاه‌ها نیز برای رسیدن به سرانه مطلوب ورزشی در اصفهان باید پیشگام شوند و حداقل برای پرسنل خود شرایطی را فراهم کنند که به راحتی امکان ورزش و تحرک آن‌ها فراهم شود؛ در این راستا ارگان‌های مختلف زمین‌های خوبی در اختیار دارند که می‌تواند به جبران خلأهای موجود کمک کند.

وی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به توسعه زیرساخت‌های ورزشی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر افزایش سرانه ورزشی شهر است، ادامه داد: برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت، صدور پروانه ساخت‌وساز مجموعه‌های ورزشی رایگان خواهد بود.

روشن خاطرنشان کرد: تخفیف عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز برای این مجموعه‌ها پیشتر وجود داشت اما زمان آن گذشته بود که مجدداً لایحه‌ای در این خصوص تقدیم شورا شد و شورای شهر نیز آن را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان مؤثر خواهد بود، اضافه کرد: صدور رایگان پروانه ساخت‌وساز شامل مجموعه‌های پینت‌بال، بولینگ و بیلیارد نمی‌شود اما براساس مصوبه شورای شهر این محموعه‌ها نیز با ۵۰ درصد تخفیف عوارض ساخت‌وساز خود را پرداخت خواهند کرد.

توسعه باغ‌های بانوان به اقدامات سطحی محدود نشود

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه علی رغم تصویب بودجه و تاکید شورا، هنوز اقدامات اساسی برای توسعه و ارتقای باغ‌های بانوان اجرا نشده، اظهار کرد: عمداً باغ‌های بانوان اصفهان پارک‌هایی هستند که دور آن حصار کشیده شده و گاهاً امکانات پارک‌های عادی را نیز ندارد و اخیراً نیز در توسعه آن‌ها به ساماندهی‌های سطحی بسنده شده است.

وی تاکید کرد: رویکرد شورای شهر به کاربری این مکان‌ها متفاوت است و معتقدیم باید فضا و امکانات باغ‌های بانوان به شکلی باشد که محل مناسبی نیز برای نگهداری کودکان داشته و گذران ساعات روز بانوانی که در آن حضور پیدا می‌کنند را با امکانات تفریحی و ورزشی غنی‌تر کند.

روشن گفت: مطالعات برای ایجاد یک پردیس خانواده‌محور در شهرک شهید کشوری درحال انجام است و تا پایان سال جاری کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود؛ باغ بانوان خیابان آبشار در منطقه شش نیز به‌زودی آغاز به‌کار خواهد کرد که نزدیکی و سهولت دسترسی از مزیت‌های آن است.

کد خبر 443058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.