واکنش سفیر ایران در عراق به اظهارات استاندار کربلا درباره زیارت اربعین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: پرونده اربعین در عراق بسته شده است و این کشور به هیچ زائر خارجی از جمله ایرانی اجازه ورود به عراق برای انجام آیین اربعین را نمی‌دهد.

به گزارش ایمنا، ایرج مسجدی با بیان اینکه فیلم مصاحبه‌ای از استاندار کربلا در فضای مجازی و برخی رسانه‌های کشور منتشر شد که از سخنان وی سو برداشت شده است، اظهار کرد: نصیف الخطابی، استاندار کربلا در این مصاحبه گفته بود: "امیدوارم ویروس کرونا از جامعه بشری رخت بربندد تا همه عاشقان امام حسین (ع) و اربعین بتوانند به زیارت اماکن مقدس در عراق مشرف شوند و اینجانب در خدمت آنان باشم."

وی افزود: دولت مرکزی عراق با توجه به بحران همه‌گیر کرونا به ما اعلام کرده است که به هیچ وجه اجازه ورود زوار اربعین از ایران و دیگر کشورهای خارجی را نمی‌دهد و در عمل این به‌معنای آن است که پرونده اربعین ۹۹ و ورود زوار خارجی در این کشور بسته شده است.

سفیر ایران در بغداد تصریح کرد: دولت عراق مدت‌هاست که این تصمیم را اعلام کرده و به هیچ عنوان اجازه ورود زائر خارجی اربعین به کشور را نمی‌دهد.

مسجدی اضافه کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران جز ستاد اربعین در کشور عراق است و هیچ تردیدی در برگزار نشدن اربعین برای زائران خارجی از جمله ایرانی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ماه‌ها پیش در رایزنی و برگزاری نشست‌های مختلف با مقامات عراقی پیگیر وضعیت آئین اربعین بودیم و حتی اگر هم استاندار یا مسئول محلی یک موضوعی را مطرح کند، سندیت ندارد و به هیچ وجه قابل اجرا نخواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، به ایرنا گفت: متولی اربعین مسئولان دولت مرکزی این کشور هستند و اعلام کردند ورود زائران خارجی اربعین به عراق ممنوع است و اجازه ورود به هیچ زائری را نخواهند داد.

کد خبر 443016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.