لزوم توجه به مناسب‌سازی معابر برای استفاده نابینایان/فعالیت ۵۰ قرآن پژوه روشندل در اصفهان

مدیر بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان با اشاره به فعالیت ۵۰ روشندل قرآن پژوه در شهر اصفهان گفت: از همه متولیان شهری درخواست داریم به فکر روشندلان هم باشند و به موضوع مناسب سازی معابر و همه حوزه‌های شهری توجه کنند تا حوادث تلخی رقم نخورد.

مرتضی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت فرهنگی روشندلان استان، اظهار کرد: ۵۰ قرآن پژوه روشندل در شهر اصفهان فعالیت دارند که بعد از شیوع کرونا جلسات هفتگی حفظ قرآن را به صورت غیرحضوری و تلفنی برگزار کرده‌ایم و به دلیل مشکلات عدیده‌ای که برای آنها وجود دارد از تشکیل کلاس‌های مجازی صرف‌نظر کرده‌ایم.

وی در خصوص فعالیت‌های ستاد مناسب سازی معابر برای معلولین و نابینایان، اظهار کرد: فعالیت‌هایی از طرف این ستاد شده اما این مقدار کافی نیست، مشکلات و موانع زیادی برای روشندلان وجود دارد و فعالیت امیدوار کننده در حوزه ارائه خدمات به نابینایان در حد بسیار کمی انجام می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اولین سالگرد جان باختن جواد ایزدی روشندل اصفهانی که سال گذشته در اصفهان بر اثر حادثه ترافیکی فوت شد، افزود: ایزدی، جوان فرهیخته‌ای بود که سال گذشته به دلیل اهمال راننده اتوبوس جان سپرد و این در حالی است که در این خصوص فرهنگ سازی بسیار کمی شده و از دستگاه‌های ذیربط مانند صداوسیما، شهرداری، راهنمایی رانندگی و دیگر متولیان شهری درخواست داریم به فکر روشندلان هم باشند و به موضوع مناسب سازی معابر و همه حوزه‌های شهری توجه کنند تا چنین حوادث تلخی رقم نخورد.

مسئول بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان در انتقاد به برخی مسئولان به دلیل بی‌توجهی به وضع نابینایان، گفت: به همه مسئولان می‌گویم اگر می‌توانید فقط یک روز را با چشم‌های بسته زندگی کنید، طوری که نتوانید اصلاً جایی را ببینید، آن وقت می‌فهمید نابینایان چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به روز جهانی نابینایان و معلولین گفت: ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان و ۱۲ آذر روز جهانی معلولین است، رسانه‌ها و مسئولان در این روزها به یاد افراد درگیر می‌افتند اما فردای آن روز همه چیز فراموش می‌شود که به واقع جای تأسف دارد.

نیکزاد در پایان اضافه کرد: از تمام مسئولان می‌خواهم با خرد جمعی به فکر روشندلان و معلولان باشند، و در اجرای قانون حمایت از معلولان و حل مشکلات نابینایان و معلولان کوشا باشند.

کد خبر 442999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.