آخرین روند استخدام نهضتی‌ها و مربیان پیش دبستانی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گروه‌های چهارگانه نهضت سوادآموزی، حق التدریس ها، خرید خدمتی‌ها و مربیان پیش دبستانی باید تا پایان برنامه ششم توسعه به کار گیری شوند؛ از تنظیم سیاست‌های کلی جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی الهیار ترکمن درباره روند جذب نیروهای نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی و حق التدریسی ها، اظهار کرد: آزمون داخلی برای جذب نیروهای نهضتی در بیستم تیرماه برگزار شد و مستند برگزاری آزمون نیز قانون مجلس است که در شهریور ۹۷ تصویب شد و در آنجا به صراحت ذکر شد که باید از آموزش دهنده‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی آزمون ورودی به عمل بیاید.

وی افزود: مجری برگزاری آزمون، جهاد دانشگاهی بود و حدود ۲۴ هزار نفر در آزمون شرکت کردند که نتایج آن هم در مرداد اعلام شد و هرکس پذیرفته شده برای طی دوره یک ساله آموزشی به دانشگاه فرهنگیان می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کل مشمولان نهضت سوادآموزی برای شرکت در آزمون ۲۴ هزار نفر بودند که به جز ۳۰۰ نفر بقیه همه در آزمون شرکت کردند و بسیاری پذیرفته شدند که تا قبل از استفساریه مجلس در خصوص مربیان پیش دبستانی، کل مشمولان ۶۷ هزار نفر بودند.

الهیار ترکمن تصریح کرد: با توجه به استفساریه‌ای که خرداد امسال، مجلس قبل انجام داد و شرط پرداخت حقوق از محل اعتبارات دولتی را برداشت، تعداد مشمولان افزایش می‌یابد که در حال آمارگیری از استان‌ها هستیم. این افراد باید طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه به کارگیری شوند.

وی با اشاره به تنظیم سیاست‌های کلی جذب نیرو، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش تاکید فرمودند مدخل ورود نیرو به آموزش و پرورش باید دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باشند.

به گزارش ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متأسفانه در سال‌های گذشته مداخلات بیرونی تعادل نیروی انسانی را به هم زده است. ما سیاست‌های کلی جذب نیرو را تنظیم کرده‌ایم که اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

کد خبر 442912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    با سلام لطفا تکلیف نیروهای پیش دبستان بعد از سال ۹۲ را هم مشخص کنید تو رو خدا استخدام طوری باشه ک حق خوری نشه اونیکه واقعا سابقه داره و سر کلاس دز مدارس بوده استخدام بشه ما مربیان خیلی زخمت میکشیم حقمان است ک جذب شویم لطفا روند استخدام به صورت قانونی باشد ک واسطه گری نشود
  • مربی پیش دبستانی غیردولتی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    سلام من مربی پیش دبستان غیردولتی ام چون استان ماچندساله پیش دولتی ندارد،خواهش میکنم پیگیرمشکلات وبلاتکلیفی مامربیان باشید،دستمزدماهیانه مافقط200هزارتومان است،بیمه نداریم،من مدرکم مرتبطه.
  • ریحانه IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    مدرک مرتبط اینابه چی میگن یعنی ماییک الان میخوایم فارغ التحصیل خوده رشته مربی پیش دبستانی بشیم نمیتونیم آزمون بدیم؟