ناظران مجلس در شورای اقتصاد تعیین شدند

نمایندگان اعضای ناظر مجلس در شورای اقتصاد را انتخاب کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ شهریورماه (مجلس شورای اسلامی، غلامرضا مرحبا را با ۱۵۹ رأی و مجتبی توانگر را با ۱۳۶ رأی از مجموع ۱۹۷ رأی مأخوذه، به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای اقتصاد انتخاب کردند.

محمدمهدی، مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با انتخاب این شورا گفت: دبیرخانه شورای اقتصاد در سازمان برنامه و بودجه مستقر است و کار شورای اقتصاد هم مربوط به برنامه و بودجه است بنابراین کمیسیون مربوطه آن هم باید برنامه و بودجه باشد.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: در این رابطه با هیئت رئیسه صحبت کردیم اما بعداً گفتند که در هیئت رئیسه بحث و این نظر رد شده است در حالی که اظهارات نمایندگان مبتنی بر استدلال است و هیئت رئیسه قیم نمایندگان نیست و مدیریت جلسات را برعهده دارد و این موارد باید در صحن مطرح و تصمیم‌گیری شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اظهارات این نماینده گفت: تاکنون و بر اساس روال، اعضای ناظر در شورای اقتصاد از کمیسیون اقتصادی انتخاب می‌شدند البته نیاز به تجدیدنظر در وظایف کمیسیون‌ها وجود دارد و این موضوع را به مرکز پژوهش‌ها ارجاع دادیم و باید آن را بررسی کند و پس از اصلاح آئین‌نامه ممکن است اعضا از کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شود.

کد خبر 442669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.