آمادگی برای راه اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی فوتبال در رشت

شهردار رشت امروز با نمایندگان اتاق بازرگانی سوئد و ایران پیرامون انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک سرمایه گذاری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر حاج محمدی در این جلسه از آمادگی شهرداری این شهر برای اجرای پروژه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری با کشور سوئد خبر داد و اظهار کرد: رشت به عنوان یکی از شهرهای منحصر فرد، بکر و گردش پذیر ایران ظرفیت‌های بسیار خوب و وسیعی برای سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: یکصد دستگاه اتوبوس دوگانه سوز با مشارکت سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های گیلان با قیمت و کیفیت مناسب به زودی برای شهر رشت خریداری خواهد شد.

شهردار رشت، بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه سراوان در هفته دولت امسال را یکی از طرح‌های مهم شهرداری دانست و گفت: تصفیه هر لیتر شیرابه در این تصفیه خانه باعث نجات محیط زیست و حفظ اکو سیستم منطقه می‌شود.

حاج محمدی کنترل و مدیریت پسماند در استان‌های شمالی را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: در حال اجرا و راه اندازی دستگاه زباله سوز هستیم که به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیازمند است.

وی به انعقاد تفاهم نامه شهرداری رشت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه بسیار خوبی برای اجرای چندین پروژه عمرانی و ساماندهی رودخانه‌های رشت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی پاک سازی رودخانه گوهررود رشت با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

حاج محمدی، در ادامه با بیان اینکه از ۷۰ نقطه فاضلاب به رودخانه گوهررود وارد می‌شود. تاکید کرد: حذف تمام فاضلاب ورودی به رودخانه‌های رشت در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی شهرداری رشت را یکی از شهرداری‌های دوستدار محیط زیست دانست و افزود: این موضوع را در عمل اثبات کردیم و در تلاشیم علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست، آلودگی هوا را نیز کاهش دهیم.

شهردار رشت با بیان اینکه رشت می‌تواند اولین شهری در کشور باشد که به تراموا مجهز شود، افزود: کلیات طرح تراموا در وزارت کشور تصویب شده و وجود این وسیله حمل ونقل در رشت می‌تواند، نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر ایفا کند.

حاج محمدی در ادامه به دیگر ظرفیت‌های این شهر نظیر تالاب عینک اشاره کرد و گفت: تالاب عینک به عنوان یکی از بهترین و زیباترین برکه‌های ایرانی، دارای موقعیت مناسبی برای راه اندازی ورزش‌های آبی است.

وی سپس به ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو اشاره کرد و توضیح داد: این شهر بیش از ۲۵۰ نوع تنوع غذایی دارد و برند شهر خلاق ظرفیت بزرگی را در رشت ایجاد کرده است.

شهردار رشت از اعلام آمادگی شهرداری برای انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی با یکی از شهرهای سوئد خبر داد و تصریح کرد: شهرداری رشت این آمادگی را دارد تفاهم نامه‌های مشترکی را با اتاق بازرگانی سوئد و ایران در حوزه‌های آموزش، پژوهش و امکانات و تجهیزات منعقد کند.

آمادگی اتاق بازرگانی سوئد و ایران برای راه اندازی آکادمی فوتبال

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: برای نجات اقتصاد کشور در شرایط کنونی دولت نیازمند تعامل با بخش خصوصی است.

وی افزود: برای کاهش فشار اقتصادی موجود باید از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی بهره برد.

رضا خلیلی دیلمی رئیس اتاق بازرگانی سوئد و ایران در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در رشت و به ظرفیت‌های بکر این شهر اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی سوئد و ایران آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف با شهرداری رشت را دارد.

وی همچنین از آمادگی اتاق بازرگانی سوئد و ایران برای راه اندازی نخستین آکادمی فوتبال ایران و سوئد در رشت خبر داد و افزود: اتاق بازرگانی سوئد و ایران در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش، تهیه اتوبوس، مبلمان شهری، نورپردازی با شهرداری رشت همکاری کند.

کد خبر 442591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.