شهرنما، گامی برای ارزیابی و ارتقای عملکرد مدیران شهری اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش می کنیم با تصویب طرح شهرنما، سازوکاری برای شاخص‌های تخصصی ارزیابی عملکرد زیرمجموعه‌های شهرداری فراهم شود.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف شورا قانونگذاری و سیاستگذاری برای مدیریت شهری و در کنار آن، نظارت و کنترل بر اجرای آن‌هاست، اظهار کرد: هر چه ابزارهای کنترلی شورا در این خصوص کامل‌تر و جامع‌تر باشد امکان نظارت بر عملکرد شهرداری بهتر محقق می‌شود.

وی با اشاره به نبود ابزارهای مشخص برای نظارت بر عملکرد شهرداری، افزود: طرح شهرنما به درخواست شش نفر از اعضای شورای شهر در جلسه فردا (یکشنبه) شورا برای تصویب مطرح شده و تلاش می‌کنیم با تصویب آن سازوکاری برای شاخص‌های تخصصی ارزیابی عملکرد زیرمجموعه‌های شهرداری فراهم شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کارگروه مشخصی این شاخص‌ها را متناسب با نوع فعالیت هرکدام از بخش‌های شهرداری و در حوزه‌های مختلف تدوین می‌کند، تصریح کرد: شاخص‌های یاد شده تخصصی بوده و با توجه به رسالت هر یک از مناطق، معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری با توجه به نوع فعالیتی که دارند تعریف خواهد شد تا عملکردشان به‌طور مستمر در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی شود.

وی به‌روز شدن اطلاعات شورای شهر در خصوص عملکرد شهرداری و شناسایی و اصلاح انحراف موجود در اقدامات شهرداری را از مزیت‌های شهرنما دانست و ادامه داد: این فرایند می‌تواند ابزاری برای تشویق مدیران موفق بوده و راه اصلاح و ارتقای آنان را فراهم کند.

ملت خاطرنشان کرد: ابتدا باید شاخص‌های تخصصی مشخص شده و سپس فرایندهای مربوط به آن تدوین شود؛ پس از این اقدامات یک جشنواره سالانه نیز برای ارزیابی عملکرد مدیران شهری پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره می‌توان براساس رتبه‌بندی مشخص، مدیران موفق را شناسایی کرده و پس از آن نسبت به تشویق و معرفی آنها اقدام کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این جشنواره در نیمه اول سال برگزار می‌شود که در سال جاری به دلیل محدودیت زمانی و به سبب آنکه نخستین تجربه آن طی می‌شود، در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

کد خبر 442555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.