پروژه مدلینگ؛ دامی برای فریب دختران ایرانی

برق‌ گرفتگی کودک تهرانی در مقابل چشمان پدرش، پروژه مدلینگ دامی برای فریب دختران ایرانی، فاش شدن راز تبهکاری مرد مشهدی، انفجار گاز کلر در ایلام، مرگ تلخ کودک و مادر در تصادف گتوند و شناسایی عوامل تیراندازی ساوجبلاغ توسط پلیس را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارشناس رسمی دادگستری تهران پس از بررسی پرونده مرگ پسر چهار ساله که بر اثر برق گرفتگی جان باخته بود، چهار مرد را به عنوان مقصر در این حادثه معرفی کرد.

به دنبال مرگ پسر بچه بازپرس جنایی دستور تحقیقات برای شناسایی عاملان این برق گرفتگی را صادر کرد.

با انجام تحقیقات از سوی کارشناس رسمی دادگستری محل حادثه مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت و کارشناس مربوطه اعلام کرد که اداره برق در این حادثه قصوری نداشته است.

فردی که دستور برق کشی از تیر برق برای نصب روشنایی در کوچه را صادر کرده و سه مردی که برای سیم‌کشی و انتقال برق از تیر برق به نورافکن‌های داخل کوچه اقدام کرده‌اند در این پرونده مقصر بوده‌اند، آنها با اقدامی ناایمن باعث مرگ کیارش شده‌اند.

بدین ترتیب طبق نظریه کارشناس سرپرست این گروه به میزان ۴۰ درصد و سه مرد دیگر هر کدام ۲۰ درصد مقصر شناخته شده‌اند و نظریه کارشناسی به دستور بازپرس مصطفی واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران به مقصران حادثه ابلاغ شد.

پروژه مدلینگ؛ دامی برای فریب دختران ایرانی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری ناجا درباره سوء استفاده از تصاویر دختران جوان در پوشش فعالیت‌های مدلینگ هشدار داد.

علی محمد رجبی در این خصوص گفت: تاکنون چندین مورد پرونده درباره سوء استفاده از تصاویر دختران جوان در پوشش فعالیت مدلینگ و اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پلیس فتا تشکیل شده که اکثر این موارد نیز منجر به دستگیری مجرمان شده است.

وی ادامه داد: در اکثر این موارد مجرمان با بهره از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان خود نزدیک شده و از آنها سوء استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری ناجا خاطرنشان کرد: این افراد قربانیان خود را از بین دختران جوان انتخاب کرده و با ارسال پیام‌هایی به آنان و تعریف از برخی ویژگی‌های ظاهری آنها از این جوانان برای حضور در پروژه مدلینگ دعوت می‌کنند و در برخی موارد حتی آنها را با وعده درآمدهای میلیونی فریب می‌دهند و پس از اغفال دختران از آنان خواسته می‌شود تا عکس‌ها و تصاویر خصوصی‌تری از خودشان ارسال کرده یا حتی آنها را برای گرفتن عکس به محلی دعوت می‌کنند که پس از این موارد با تهدید قربانیان خود به انتشار تصاویر و سوء استفاده از عکس‌ها اقدام به اخاذی از قربانیان خود کرده و از این فریب خوردگان مبالغی را طلب می‌کنند.

وی تصریح کرد: برابر قانون هتک حرمت و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم بوده و مشمول مجازات است، به همین دلیل نیز به افرادی که قصد انجام چنین اقداماتی را دارند هشدار می‌دهیم که مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.

دعوای زن و شوهر راز تبهکاری مرد مشهدی را فاش کرد

رئیس پلیس مشهد از دستگیری متهم پرونده سرقت به عنف موتورسیکلت پس از گذشت چند روز و در پی یک درگیری خانوادگی خبر داد.

عباس صارمی افزود: زن و مرد جوانی چند روز قبل یک دستگاه موتورسیکلت مسافربر را از پنج راه مشهد به مقصد میدان سپاد کرایه کردند و پس از طی مسافتی زن جوان در حوالی پل فجر از موتورسیکلت پیاده شد.

وی ادامه داد: شوهر این زن از راننده خواست به سمت مقصد ادامه مسیر بدهد، دقایقی بعد موتورسیکلت به میدان سپاد مشهد رسید و مرد جوان راننده را به محدوده اسماعیل‌آباد کشاند و در محلی خلوت با او درگیر شد و برابر اظهارات اولیه شاکی پرونده متهم از وسیله نقلیه پیاده شده و با حمله به راننده او را مورد ضرب و جرح قرار داده و او را در حالی که زخمی شده بود رها کرده و موتورسیکلت را به سرقت می‌برد.

رئیس پلیس مشهد در این باره گفت: با اعلام سرقت موتورسیکلت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله تحقیقات تیم تجسس کلانتری سپاد آغاز کرده و مشخصات وسیله نقلیه سرقتی در اختیار سیستم کنترلی پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در حالی که تحقیقات تیم تجسس کلانتری سپاد ادامه داشت سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد عامل سرقت، موتورسیکلت را از منطقه اسماعیل‌آباد خارج کرده است.

عباس صارمی گفت: پس از گذشت پنج روز تیم گشت کلانتری شهید نواب صفوی مشهد هنگام کنترل حوزه استحفاظی خود متوجه درگیری زن و شوهری جوان مقابله خانه مسکونی شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی برای بررسی علت درگیری و حل و فصل این اختلاف خانوادگی وارد عمل شدند، اما افسر گشت پلیس در حالی که به حرکات و رفتار مرد جوان مشکوک شده بود موتورسیکلتی را داخل حیاط خانه مشاهده کرد که مشخصات پلاک آن راز سرقت به عنف را برملا کرد.

رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: متهم که در برابر شواهد و ادله غیرقابل انکار راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید در اظهارات اولیه خود اعتراف کرد پس از پیاده شدن همسرش از موتورسیکلت، راننده را به اسماعیل‌آباد کشانده و لحظه‌ای که پیاده می‌شود تا کرایه را پرداخت کند به سمت او حمله‌ور و مرتکب سرقت می‌شود.

انفجار گاز کلر در ایلام ۱۰۰ زن و مرد را به شدت مجروح کرد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نشت تانکر حمل گاز کلر در روستای زنجیره اولیا واقع در شهرستان سرابله استان ایلام موجب حادثه دیدگی ۱۰۰ زن و مرد شد.

مهدی ولی‌پور افزود: به دنبال این اتفاق بلافاصله شش تیم امداد و نجات هلال احمر از پایگاه‌های شباب، سیروان، لومار، شهید امیدی، دو تیم واکنش سریع به همراه دو بالگرد و پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات ایلام گفت: شش مصدوم حادثه توسط بالگرد شش مصدوم دیگر به وسیله آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرگ تلخ کودک و مادر در تصادف گتوند

رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان گتوند گفت: در حادثه تصادف بین پژو ۴۰۵ و پراید در جاده کوشک در بخش مرکزی گتوند دو نفر جان باختند و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

عیسی بشیری خاطرنشان کرد: در پی وقوع این حادثه نیروهای فوریت‌های پزشکی با سه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه کودکی چهار ماهه به همراه مادرش که ۲۹ ساله داشت جان باختند و دو مرد ۲۹ و ۳۷ ساله نیز مصدوم شدند.

رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان گتوند با بیان اینکه کودک چهار ماهه به علت شدت جراحات در دم جان باخت، افزود: مادر این کودک پس از انتقال، در بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند فوت کرد.

وی گفت: دو مصدوم این حادثه پس از انتقال به بیمارستان کارون شهرستان گتوند برای ادامه درمان به بیمارستان‌های بزرگ دزفول و گلستان اهواز اعزام شدند.

علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

عوامل تیراندازی ساوجبلاغ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری در منطقه گلسار که با صدای شلیک گلوله همراه بوده، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

علی سلیمانی افزود: در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد که سه نفر از اوباش منطقه گلسار با یکدیگر درگیر شده‌اند که در این درگیری به وسیله سلاح شکاری سایر افراد شرکت کننده در درگیری را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از پایان درگیری از سطح شهرستان متواری شده بودند، گفت: در ادامه مأموران با اقدامات پلیسی مخفیگاه هر سه متهم را شناسایی کرده و در چند عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر کرده و به پلیس امنیت عمومی ساوجبلاغ منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: متهمان که ابتدا منکر هرگونه درگیری و استفاده از سلاح بودند، با ارائه شواهد موجود و کشف سلاح شکاری غیرمجاز از مخفیگاه آنها، لب به اقرار گشوده و به جرم خود مبنی بر درگیری و تیراندازی با سلاح اعتراف کردند.

وی با اشاره به دستگیری متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع جرم، گفت: جامعه به هیچ وجه جولانگاه اراذل و اوباش و مجرمان نخواهد بود و پلیس با این گونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 442487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.