بیش از ۴ میلیون پرونده در تعزیرات رسیدگی شد

وزیر دادگستری گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۶ فقره پرونده در شعب بدوی تعزیرات حکومتی در حوزه تخلفات کالا و خدمات - بهداشت، دارو و درمان و دامپزشکی - قاچاق کالا و ارز تشکیل و تعداد چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۵۹۰ پرونده هم مختومه شده است.

به گزارش ایمنا، سید علیرضا آوایی افزود: سازمان تعزیرات دارای تشکیلات بسیار وسیع است؛ سه هزار پرسنل و ۴۸۰ شعبه دارد و در مورد پرونده‌های بسیار مهم حکم می‌دهد.

وی افزود: همه مقاطعی که با نوسانات شدید در بازار مواجه بودیم، تعزیرات خط مقدم بود و علاوه بر رسیدگی به اموری که طبق قانون تکلیف دارد، خودش کف بازار حضور داشت و رأی صادر می‌کرد.

آوایی با اشاره به فعالیت‌های گشت‌های مشترک تعزیرات، تصریح کرد: ۹۲ هزار و ۲۰۲ مورد گشت مشترک و تعدد ۳۷۳ هزار و ۸۷۷ بازرسی از سوی گشت‌ها برگزار شده که منجر به تشکیل ۱۳۴ هزار و ۶۹۱ فقره پرونده شده است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: تلاش ما در دولت تدبیر و امید این بود که تعزیرات ضمن اینکه با نوسانات بازار برخورد شود، مراقبت کنیم تعزیرات گرفتار هیجانات نشود و به خاطر فضای جامعه ظلم نکند.

آوایی با اشاره به اقدامات تعزیرات در پرونده‌های خودرویی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان مرداد ۹۹ تعداد ۲۴ هزار و ۷۴۰ پرونده وارده و ۱۰ هزار و ۱۴۷ پرونده مختومه در این مورد داشته‌ایم که متخلفان به پرداخت ۳۲ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند و ۱۵۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است.

وی اضافه کرد: تعزیرات اخیراً در هفت هزار پرونده خودرویی با تشکیل اتاق مصالحه و سازش پرونده‌های شاکیان را رسیدگی کرد و با پرداخت پول یا تحویل خودرو غیر از خودروی ثبت نامی و پرداخت مابه التفاوت، رضایت شکات جلب و پرونده‌ها مختومه شد و علی رغم اینکه می‌توانست حکم صادر کند که این احکام منجر به تعطیلی و بیکاری کارکنان می‌شد، این اقدام را انجام نداد.

وزیر دادگستری با اشاره به رسیدگی پرونده‌های ارزی در تعزیرات افزود: تعداد هشت هزار و ۲۳۸ پرونده از ابتدای دولت دوازدهم در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی تشکیل و تعداد هشت هزار و ۳۲۶ پرونده مختومه شده است.

آوایی اظهار کرد: احکام هزا ر و ۱۸۵ پرونده تخلفات واردکنندگان در قبال دریافت ارز دولتی اجرا شده است و با این احتساب رقم چند میلیون دلاری به خزانه دولت برگردانده شد.

به گزارش ایرنا، وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: تعزیرات ظرفیت و توان داشت خصوصاً در مقاطع حساس به کار گرفت تا در این فضا ولو کسی مرتکب خلاف شده است، بیش از آنچه مرتکب شده، مجازات نشود.

کد خبر 442486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.