درمان تنگی نفس با  بادام/مصرف بادام کهنه توصیه نمی‌شود

یک مشاور طب سنتی گفت: افرادی که سرفه‌های خشک دارند، می‌توانند داخل بینی خود را با روغن بادام چرب کنند و مقداری از آن را نیز بخورند.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طبع بادام کمی گرم و تر است، اظهار کرد: به میوه سبز، تازه و ریز بادام چغاله بادام می‌گویند؛ خوب جویدن آن باعث تقویت معده می‌شود و لثه را محکم می‌کند. افراد می‌توانند برای تقویت لثه، پوست سخت بادام را بسوزانند و خاکسترش را به آن بمالند.

این مشاور طب سنتی با توضیح اینکه افرادی که ناراحتی اعصاب، هیجان و اضطراب دارند، شیر بادام بخورند، اضافه کرد: شیر بادام از ترکیب بادام کوبیده با شکر سائیده شده و یک لیتر آب در مخلوط کن تهیه می‌شود. استفاده از چند دانه بادام به همراه یک قاشق عسل برای درمان بی‌خوابی مؤثر است.

وی با تاکید بر این که بهتر است افرادی که سرفه‌های خشک دارند شب‌ها وقت خواب داخل بینی خود را با روغن بادام چرب کنند و مقداری از آن را بخورند، تصریح کرد: توصیه می‌شود برای رفع خشکی حلق یک یا دو قاشق غذاخوری روغن بادام در یک لیوان آب ریخته و غرغره شود. برای رفع سرفه، خشکی حلق، سینه و حنجره، تنگی نفس و آسان خارج شدن اخلاط سینه، بهتر است مقداری بادام با کمی شکر سائیده میل شود.

یوسفیان خوردن روغن بادام با آب گرم را برای رفع قولنج کلیه یا سنگ کلیه مفید دانست و افزود: کسانی که دچار نارسایی کبد شده‌اند، برگ درخت بادام را در آب بجوشانند و روزانه با کمی شکر میل کنند. مصرف بادام برای افرادی که نقرس دارند توصیه نمی‌شود و بیمارانی که ناراحتی کبد و کلیه دارند نیز باید کمتر از بادام استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ماساژ با روغن بادام برای جلوگیری از خمیدگی مهره‌ها مؤثر است، توضیح داد: استفاده از مخلوط روغن بادام شیرین با سوخته فندق برای رشد مژه و ابرو بسیار مفید است.

این مشاور طب سنتی با بیان اینکه اگر بادام با انجیر مصرف شود، ملین است، خاطرنشان کرد: مصرف بادام بو داده باعث تقویت معده شده، سستی را رفع می‌کند و برای تقویت قوای جنسی مفید است. اگر بادام با عسل مصرف شود خاصیت آن بیشتر خواهد بود.

وی با توضیح اینکه بادام باید تازه باشد و مصرف بادام کهنه توصیه نمی‌شود، اضافه کرد: بادام سرشار از فسفر و کلسیم بوده و مصرف روزانه آن برای کسانی که فعالیت فکری دارند بسیار مؤثر است؛ مصرف روزانه بادام و شیر بادام برای مادران شیرده بسیار مفید خواهد بود.

یوسفیان با اشاره به تأثیر بادام روی پوست، گفت: برای پوست‌هایی که خشک بوده یا پوسته پوسته می‌شود، می‌توان یک روز در میان از صابون بادام برای شستن استفاده کرد؛ تفاوتی نمی‌کند که صابون از بادام تلخ یا شیرین تهیه شده باشد.

کد خبر 442473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.