اقدام فریب‌کارانه کوهنورد هندی / ترابی در تیررس ژاوی

از شکست استقلال در فینال جام حذفی و علاقه ژاوی به ترابی، تا اقدام جالب فدراسیون تکواندو و احتمال ماندن مسی در بارسلونا، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* ورزشگاه الجنوب قطر که میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ است، به زودی افتتاح می‌شود. این ورزشگاه میزبان تیم شهرخوردرو در بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹-۲۰ خواهد بود.

* هفتمین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی جهان برگزار شد که لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس عنوان قهرمانی را به دست آورد. در این رقابت که در کشور بلژیک برگزار شد، والتری بوتاس هم تیمی همیلتون در جایگاه دوم قرار گرفت و مکس ورشتپن راننده هلندی ردبول رده سوم را از آن خود کرد.

* محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: هنوز هیچ مجوزی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش به‌صورت رسمی به فدراسیون ارسال نشده است.

* مدتی قبل یکی از کوهنوردان هندی با انتشار تصویری از صعود خود به قله اورست خبر داد. مسئولان کشور هند قصد داشتند به خاطر تلاش این کوهنورد از او تجلیل کنند، اما مشخص شد کوهنورد هندی هیچ وقت به اورست صعود نکرده و با استفاده از نرم افزار فوتوشاپ قصد فریب مسئولان را داشته است.

* ششمین دوره ازبازی‌های ورزش‌های ساحلی آسیا با حضور ۱۹ رشته ساحلی که با شیوع ویروس کرونا برگزاری آن لغو شده بود، با اعلام شورای المپیک آسیا از ۲ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

* تیم ملی جوانان بوکس در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو دارد. تیم ملی جوانان به علت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا باید اردوهای خود را آغاز کند. رضا مهدی پور سرمربی تیم ملی جوانان برنامه‌های خود را برای برگزاری اردو به فدراسیون ارائه داده است. با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده اردوی تیم ملی جوانان بوکس طی یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

* شادی پریدر، نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج، درباره رویدادهایی که این فدراسیون به تازگی پشت سر گذاشته است گفت: بازیکنان ما در المپیاد جهانی شطرنج درخشش خوبی داشتند، اما متاسفانه تنها یک رتبه برای صعود کم آوردند. در مجموع نتایج خوبی کسب شد و بازی فوق العاده سارا خادم الشریعه مورد توجه سایت فیده هم قرار گرفت. پرهام مقصودلو موفق شد یکی از اسطوره‌های شطرنج جهان را شکست دهد. بازیکنان ما می‌توانستند از این بهتر هم باشند، اما کمی بدشانسی آوردند.

* "آندره بارگیل" کوهنورد و اسکی باز لهستانی که مدتی پیش با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده، پس از گذشت ۴۰ روز بهبود یافت و فعالیت‌های ورزشی خود را از سر گرفت. این اسکی باز لهستانی در طول تاریخ تنها فردی است که توانسته از قله k ۲ تا بیس کمپ را اسکی کند.

مهدی ترابی هافبک ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس تهران اقدام به فسخ قرارداد با پرسپولیس کرد تا از جمع سرخ‌ها جدا شود. گفته می‌شود مقصد این بازیکن لیگ ستارگان قطر و باشگاه السد است و از این تیم پیشنهاد جدی دارد تا شاگرد ژاوی شود.

* حسین طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان پس از آنکه از تیم غیرت قزاقستان جدا شد تصمیم گرفت به پرتغال رفته و در تیم بنفیکا بازی کند. به همین دلیل طیبی فصل بعد با پیراهن بنفیکا به میدان خواهد رفت. در همین رابطه تیاگو گونسالوال، سرمربی تیم فوتسال بنفیکا در مصاحبه با روزنامه معتبر رکورد پرتغال، در تعریفی از حسین طیبی، او را کریس رونالدوی ایران نامید.

* تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در ادامه تمدید قرارداد با بازیکنان خود موفق شد قرارداد علی اصغر حسن زاده بازیکن ملی پوش خود را برای یک فصل دیگر تمدید کند. حسن زاده از چند تیم داخلی و خارجی پیشنهاد بازی داشت، اما در نهایت تصمیم گرفت فصل بعد را نیز در ایران باشد

* در پی اخذ مجوز برگزاری رویدادهای تنیس، کمیته مسابقات با تشکیل جلسه‌ای در خصوص برگزاری رقابت‌های نیمه تمام جام حذفی تنیس آقایان در سال ۹۸ تصمیم گیری کرد. بر این اساس مقرر شد این بازی‌ها از ۲۴ تا ۲۸ شهریور ماه و با حضور ۱۶ تیم باقی مانده از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، کرمان و مازندران به میزبانی هیئت تنیس البرز و در در مجموعه ورزشی چهار باغ برگزار شود.

* مهرداد محمدی لژیونر فوتبال کشورمان که فصل گذشته در تیم آوس پرتغال بازی می‌کرد با عقد قراردادی راهی العربی قطر در لیگ ستارگان شد. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این گفته می‌شد محمدی با تیم سنت اتین فرانسه قرارداد امضاء خواهد کرد.

* قرعه کشی رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) در فصل ۲۱ - ۲۰۲۰ انجام و زمان برگزاری تمام مسابقات تعیین شد. بر اساس این قرعه کشی دیدار رفت تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید یکشنبه ۴ آبان ماه ۱۳۹۹ در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود. بازی برگشت ۲ تیم هم یکشنبه ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ در سانتیاگو برنابئو به انجام می‌رسد.

* زلاتان ابراهیموویچ که زمزمه‌های زیادی در رسانه‌های اروپایی مبنی بر تمدید قراردادش با باشگاه آث میلان به گوش می‌رسید، برای یک فصل دیگر قرارداد خود را با میلان تمدید کرد و در رقابت‌های سری آ پیراهن شماره یازده را بر تن خواهد کرد.

* جمشید نورشرق (رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال) درباره بازگشت احتمالی آندره آ استراماچونی به باشگاه استقلال اظهار داشت: با توجه به اینکه استراماچونی فصل گذشته قرارداد خود را با استقلال فسخ کرده و برای پیوستن به این باشگاه باید قرارداد جدید امضا کند به همین علت شامل قانون منع حضور مربیان خارجی می‌شود و نمی‌تواند مجدداً هدایت آبی‌ها را بر عهده بگیرد.

* مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و فصل گذشته ریو آوه، با قراردادی چهار ساله راهی پورتوی پرتغال شد. طارمی در فصل گذشته لیگ پرتغال توانسته بود هجده بار برای تیمش گلزنی کند.

* محمدرضا ساکت که چند روز قبل به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان انتخاب شد، با حضور در گلستان شهدای اصفهان با شهیدان تجدید میثاق کرد تا کار خود را به طور رسمی در این باشگاه اصفهانی شروع کند. در مراسم تجدید با شهدای استان اصفهان حدود ۶۰ نفر از هواداران، کارکنان باشگاه و اعضای هیئت مدیره حضور داشتند.

* فدراسیون جهانی تکواندو در یک اقدام تحسین برانگیز خواستار حمایت خانواده تکواندو و تامین بودجه کمک هزینه تحصیلی با نام "قهرمان بزرگ" برای کودکان لبنانی شد

* با پیگیری‌های مستمر فدراسیون هندبال از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هندبال صادر شد. همچنین پیش از این فدراسیون مجوز برگزاری اردوی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان را با حمایت وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده بود. با توجه به تصمیم فدراسیون هندبال لیگ برتر آقایان و بانوان امسال به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

* لیونل مسی پس از ناکامی‌های متوالی آبی و اناری پوشان در رقابت‌های مختلف تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. حالا پدر مسی در مصاحبه‌ای کوتاه اعلام کرده احتمال دارد لیونل برای یک فصل دیگر برای تیم فوتبال بارسلونا بازی کند.

* پل اریک هویر، رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون فاش کرد که از سال ۲۰۱۵ به بیماری پارکینسون مبتلا شده است. هویر با انتشار بیانیه‌ای گفت: "حس می‌کنم اکنون زمان مناسبی است تا این خبر را علنی کنم. من تصمیم گرفته‌ام که جزئیات دقیق شرایط خودم را که تاکنون بنا به دلایل شخصی، خصوصی باقی مانده بود فاش کنم. علم پزشکی در درمان بیماری پارکینسون پیشرفته فراوانی کرده است و من حس می‌کنم در تمام امور زندگی روزمره ام خیلی کم تحت تاثیر این بیماری قرار داشته‌ام. "

* امیر قلعه‌نویی که در اواخر لیگ فصل گذشته از سرمربیگری سپاهان استعفا داد، طی توافقی با مالک گل گهر به عنوان سرمربی این تیم سیرجانی انتخاب شد.

* تیم فوتبال استقلال در دیدار فینال جام حذفی در حالی برابر تراکتور با شکست روبرو شد که در نهایت فرهاد مجیدی با چشمانی اشکبار از شاگردانش خداحافظی کرد.

کد خبر 442432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.