رونق کسب و کارهای اینترنتی در جهان پس از شیوع کرونا

به دنبال شیوع بیماری مرگبار کرونا، هزاران نفر به کام مرگ کشانده شده و مشاغل بسیاری نیز تعطیل شده‌اند، اما کسب وکارهای اینترنتی از این وضعیت، سود برده‌اند.

به گزارش ایمنا، یکی از تاثیرات مثبت کرونا بر کسب و کارهای غیر برخط (سنتی) و ورود آنها به بازار آنلاین، یا همان تجارت الکترونیک است. گزارش‌ها نشان می‌دهد، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، فناوری‌های نوین در جهان وارد عرصه جدیدی شده‌اند.

بررسی فعالیت‌های تجاری صورت گرفته، انجام بیش از یک میلیارد خرید را در بیش از ۳۴ کشور نشان می‌دهد که این مساله از رشد انفجاری تجارت الکترونیک در سراسر جهان حکایت دارد.

به باور کارشناسان، سال جاری میلادی سبب شده است مسیر تجارت الکترونیک، پزشکی و دورکاری با تغییرات شگرفی روبرو شود.

بررسی یافته‌های کلیدی شاخص خرید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ با افزایش روبرو شده است.

آمارها نشان می‌دهد در سه ماه نخست ۲۰۲۰ به سبب شیوع ویروس کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین حضور کمتر در محیط‌های عمومی میزان خرده‌فروشی در جهان با کاهش ۲۵ درصدی روبرو شد. این رقم در سه ماه دوم نیز با کاهش ۷۵ درصدی روبرو شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان در ۶ ماه گذشته میزان فروش الکترونیکی وال‌مارت حدود ۹۷ درصد و آمازون ۴۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین سهم میزان تجارت الکترونیک در آمریکا در سه ماه دوم ۲۰۲۰ به ۱۶.۱ درصد افزایش یافته است. این رقم در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۰.۸ درصد بود.

به گفته کارشناسان، شیوع بیماری کرونا سبب شده است صنعت تجارت الکترونیک در جهان ۵ سال زودتر از موعد رشد کند.

پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰، میزان خرده‌فروشی حدود ۶۰ درصد کاهش یابد و تجارت الکترونیک رشد ۲۰ درصدی را تجربه کند.

بدون شک با شیوع جهانی این بیماری مرگبار؛ مردم بیشتر تمایل دارند که کالاهای اساسی مورد نیاز خود را در درب منزل تحویل بگیرند و حتی‌المقدور از خانه‌های خود خارج نشوند، در نتیجه در این میان شرکت‌هایی که در کار ارسال کالا در درب منزل فعال هستند، بیشترین سود را از شرایط فعلی می‌برند.

به نوشته گاردین، با شیوع بیماری کرونا قیمت سهام آمازون از افزایش چشمگیری روبرو شده است و هر روز به قیمت سهام این شرکت افزوده می‌شود.

ویروس مرگبار کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس اکنون در سراسر جهان انتشار یافته است.

از آن زمان تاکنون آمازون ابتکار عمل را به دست گرفته است، در اواسط ماه مارس (فروردین سال جاری) شرکت آمازون ورود برخی از اقلام ارائه شده توسط این فروشندگان را به انبارهای خود محدود کرد تا بتواند کالاهای ضروری مانند تجهیزات پزشکی و ملزومات خانگی را که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد تامین و عرضه کند.

آمازون در حال حاضر ظرفیت خود را در بخش خواروبار افزایش داده است و می‌کوشد مجموعه‌ای از تدابیر امنیتی جدید را به کار گیرد و محدودیت‌های ناشی از افزایش تقاضا را رفع کند.

این شرکت همچنین استخدام کارگران جدید، امکان تامین، دریافت و تحویل سریع‌تر اجناس به مشتریان و همچنین پاسخ‌گویی به این تقاضای رو به افزایش را فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 442411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.