‌بازدهی دارا دوم بیشتر از دارا یکم خواهد بود

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: با توجه به پویایی و نقش شرکت‌های پالایشگاهی در نظام اقتصادی کشور و میزان درآمد آنها، بازدهی سهام دارا دوم از سود سهام صندوق دارا یکم بیشتر خواهد بود.

آرمین رفیع‌پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موفقیت سازمان بورس و اوراق بهادار در عرضه سهام دارا یکم در بازار سرمایه و استقبال کم نظیر فعالان بورس از این سهام، اظهار کرد: صندوق دارا یکم شامل سهم‌های بانکی و بیمه‌ای شاخص و تأثیرگذاری بود و از این رو تعداد زیادی از فعالان بازار سرمایه با اشراف بر روند بازدهی سهام شرکت‌های اینچنینی نسبت به خرید آن و سرمایه‌گذاری روی این سهام اقدام کردند.

وی افزود: علت اصلی عرضه صندوق دارا یکم از سوی دولت که با تأخیر و اعتراضاتی هم همراه بود، دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه‌گذاران برای تکمیل اطلاعات مالی و اقتصادی مورد نیاز بانک مرکزی بود و این سهم همچنان به رغم قرمزپوش بودن سهم‌های بازار، در حال سود دهی به سهامداران خود است.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه صندوق دارا دوم، دومین صندوق سرمایه‌گذاری EFT دولتی است و استقبال از خرید سهام آن بیش از صندوق دارا یکم خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به کاهش روزانه ارزش ریال و ناتوانی پول ملی در تأمین نیازهای اقتصادی مردم، خرید سهام این صندوق نه تنها به حفظ ارزش سرمایه و نقدینگی عمومی کمک می‌کند بلکه با هیجان ورود آن به بازار، رونق به بورس باز می‌گردد.

رفیع پور اضافه کرد: بر اساس اطلاعاتی که از سوی مسئولان و مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده، عرضه سهام این صندوق همراه با تخفیف عمومی برای همه است و قطعاً این تخفیف سود سهم صندوق دارا دوم را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به پویایی و نقش شرکت‌های پالایشگاهی در نظام اقتصادی کشور و میزان درآمد آنها، سود سهام دارا دوم از سود سهام صندوق دارا یکم بیشتر خواهد بود و این یک فرصت طلایی برای سهامدارانی است که قصد دارند با سرمایه‌گذاری بلند مدت به سود هنگفتی دست پیدا کنند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به شرایط پذیره نویسی دارا دوم خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بورس باید توجه داشته باشند که بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، فروش این صندوق تا یک ماه امکانپذیر نیست و سرمایه آنها تا یک ماه به صورت کامل محصور خواهد شد.

وی یادآور شد: نقدشوندگی بالا، سادگی، راحتی و سرعت در معامله، معافیت مالیاتی معاملات واحدها، کاهش زمان تسویه نسبت به صندوق‌های فعلی و تخصیص بهینه دارایی‏‌ها (متنوع‌سازی) با حذف هزینه و صرف زمان اندک از جمله ویژگی‌های شاخص این صندوق در مقایسه با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 442399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.