۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
بخشش قاتل پس از چهار سال در مرودشت

بخشودگی قاتل پس از چهار سال در مرودشت، واژگونی اتوبوس در اتوبان کرج به قزوین، نجات مرد جوان از غرق شدن در کارون، زنده به گور شدن مردی در تهران، کشف دلار و حواله‌ تقلبی امریکایی در خداآفرین اهر و مرگ نوجوان گلستانی در آبشار شیرآباد را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرداخت دیه از سوی یک قاتل در استان فارس شهرستان مرودشت موجب رضایت خانواده مقتول از قصاص وی شد.

سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس در این زمینه گفت: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تأیید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام این پرونده در سال ۱۳۹۷ جهت ایجاد مصالحه به شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مرودشت ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی توانی اظهار کرد: شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مرودشت بعد از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه صحبت و گفت‌وگو با خانواده مقتول موفق به اخذ موافقت جهت عدم اجرای حکم شده و در نهایت با پرداخت دیه از سوی قاتل، خانواده مقتول رضایت خود را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این گونه گذشت‌ها کاری بس بزرگ و با عظمت است و خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه خود علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم ساختند، افزود: وقتی مردم شاهد چنین بخشش بزرگی از سوی برخی خانواده‌ها هستند بی شک به مسائل اختلافی کوچک‌تر خود با نگاه عفو و گذشت نگاه خواهند کرد و این چنین زمینه گسترش فرهنگ اصلاح ذات‌البین که در قرآن بسیار بر آن تاکید شده است فراهم خواهد شد.

واژگونی اتوبوس در اتوبان کرج-قزوین

مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از واژگونی یک اتوبوس در اتوبان کرج به قزوین و اعزام اورژانس هوایی به محل حادثه خبر داد.

اورژانس البرز اعلام کرد: واژگونی اتوبوس در لاین جنوبی اتوبان کرج به قزوین نرسیده به پل هشتگرد به اورژانس البرز اعلام شد و بلافاصله شش آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شده است.

رئیس پلیس راه البرز در این زمینه اظهار کرد: طبق بررسی اولیه خواب آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حادثه دیده در آزاد راه کرج - قزوین است.

رضا گودرزی گفت: این حادثه در لاین جنوبی آزادراه کرج - قزوین و در محدوده خور درشهرستان ساوجبلاغ رخ داد.

وی اضافه کرد: تاکنون جسد یک سرنشین به خارج از اتوبوس انتقال یافته است، تیم‌های امدادی و پلیس راه در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان و شمارش تعداد مصدومان و فوت شدگان احتمالی هستند.

نجات مرد جوان از غرق شدن در کارون

یک مرد ۴۸ ساله در رودخانه کارون در شوشتر با تلاش امدادگران از مرگ حتمی نجات یافت و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شوشتر در این زمینه گفت: در پی اعلام غرق شدن یک مرد ۴۸ ساله در رودخانه کارون امدادگران پایگاه ساحلی شهید احمد شنگل زاده این جمعیت به محل حادثه واقع در داریون جزیره جنب پل شهید کجباف اعزام شدند.

احمدعلی آهنگر شوشتری افزود: با حضور به موقع امدادگران جان این مرد ۴۸ ساله نجات یافت.

زنده به گور شدن مردی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از جانباختن یک تن بر اثر ریزش یک چاه در محله دزاشیب خبر داد.

جلال ملکی درباره جزئیات این حادثه گفت: یک مورد حادثه محبوس شدن داخل چاه در محله دزاشیب خیابان فلاحی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان در حال ساخت بود که کارگران در قسمت حیاط در حال حفر چاه بودند و زمانی که در عمق هفت متری این چاه در حال کار بودند به یکباره دیواره‌های چاه تخریب می‌شود و بیش از چهار متر خاک از دیواره‌های چاه فرو می‌ریزد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: زمان ریزش چاه یک کارگر در داخل چاه حضور داشت و این کارگر زیر حجم زیاده از خاک محبوس شده بود که آتش نشانان عملیات خود را آغاز کردند. با توجه به اینکه بخشی از خاک مجدداً در حال ریزش بود آتش نشانان ایمن سازی لازم را انجام دادند و پس از مدت زیادی تلاش این فرد را که مردی چهل ساله با تابعیت افغان بود از زیر حجم زیادی خام خارج کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که این فرد به عوامل اورژانس تحویل داده شد مشخص شد که وی جان خود را از دست داده است و محل به مالکان و مسئولان ساختمان تحویل داده شد.

کشف دلار و حواله تقلبی امریکایی در خداآفرین اهر

فرمانده هنگ مرزی شهرستان خدا آفرین اهر ارسباران از کشف دلار و حواله تقلبی در این شهرستان خبر داد.

سید محمود زائر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پنج برگ حواله دلار تقلبی آمریکا، یک برگ دلار تقلبی به ارزش یک میلیون دلار و همچنین تعداد دو عدد فشنگ مشقی سلاح کلاش از فردی معلوم‌الحال در خداآفرین کشف شد.

وی افزود: در راستای حفظ و ارتقای امنیت سطح شهرستان و برابر اعلام سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره اطلاعات شهرستان مبنی بر خرید و فروش حواله پول بین‌المللی کشور آمریکا و دلار تقلبی توسط فردی معلوم‌الحال، نیروهای جان بر کف هنگ مرزی خدا آفرین پس از اخذ دستور از مقام قضائی و پس از تفهیم دستور قضائی به نامبرده اقدام به تفتیش وبازرسی منزل وی کردند.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان خدا آفرین اضافه کرد: در این راستا تعداد پنج برگ حواله دلار تقلبی آمریکا و یک برگ دلار تقلبی به ارزش یک میلیون دلار که به صورت ماهرانه در داخل منزل جاسازی شده بود و همچنین تعداد دو عدد فشنگ مشقی سلاح کلاش با استفاده از شیوه و شگردهای پلیسی و اطلاعاتی کشف و ضبط شده و متهم دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد.

مرگ عجیب نوجوان گلستانی در آبشار شیرآباد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: نوجوان ۱۶ ساله در آبشار شیرآباد غرق شد.

سید رحیم میرکریمی گفت: امروز یک مورد غرق شدگی در آبشار شیرآباد آزادشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان گزارش شد.

وی ادامه داد: سه گروه در قالب هشت نفر به همراه یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو کمکدار سبک و یک دستگاه ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مورد حادثه غرق شدن پسر نوجوان در آبشار شیرآباد بود و این پسر ۱۶ ساله اهل خان به بین با همکاری نیروهای آتش نشانی پیدا شد و هلال احمر به عنوان پشتیبان در منطقه حضور داشت و پیکر این نوجوان غرق شده به مراجع ذی‌صلاح داده شد.

کد خبر 442351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.