اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود؛ از جمله مهمترین آنها می توان به تولید ۶ میلیون تن گوجه فرنگی در کشور، کشف صدها انشعاب آب غیرمجاز در بخش مرکزی اصفهان، رایگان شدن استفاده از شاد برای معلمان و دانش‌آموزان و افزایش قابل توجه قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین روز از هفته آینده شروع سال تحصیلی جدید است که به واسطه شیوع ویروس کرونا با آموزش مجازی و توسعه آن گره خورده‌است.

دسترسی به آموزش رایگان یکی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است که دولت وظیفه محقق کردن آن را به عهده دارد، در این راستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه – ۱۲ شهریورماه – اعلام کرد: اتصال پر سرعت و رایگان همه مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات در این روز به پایان رسید تا دسترسی همگانی به آموزش مجازی محقق شود.

آذری جهرمی درباره تخصیص اینترنت رایگان برای آموزش مجازی کشور، گفت: دستور رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت این بود که استفاده دانش‌آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان باشد، به مردم این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان خواهد بود.

وی افزود: آموزش مجازی صرفاً از شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از مدارس از ابزارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. در حال طراحی بسته ویژه‌ای برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه هستیم تا به واسطه آن بتوانند آموزش مجازی را پیش ببرند.

بازار سرمایه چهارمین هفته متوالی را با نزول شاخص کل سپری کرد

حمایت دو روزه سرمایه گذاران نهادی در هفته گذشته با رخدادهای این هفته بازار تبدیل به دامی برای سرمایه گذاران حقیقی شد تا با استفاده از خریدهای اعتباری، بدهکاری و زیان دهی را توأمان تجربه کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید با افزایش منابع صندوق تثبیت سهام، گامی عملی و واقعی در مسیر تقویت استحکام و پایداری بورس برداریم.

روز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه طی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بورس و نهادهای حقوقی تصمیمات مهمی در راستای بهبود وضعیت بازار اتخاذ شد. در این جلسه مقرر شد فرآیند جدید بازارگردانی با هدف افزایش رونق بازار و تسهیل نقدشوندگی آغاز شود.

دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که این هفته سهام داران حقوقی تا چه میزان به حمایت از سهام پرداختند، اظهار کرد: حقوقی‌ها در این مدت تلاش کردند تا از سهام خود حمایت کنند اما با توجه به بزرگ شدن بازار، گاهی نیاز به حمایت چندین سهام دار و بازارگردان است. از همین رو باید صندوق‌های بازارگردان تقویت شوند. همچنین صندوق توسعه بازار هفته گذشته نقش خود را در خصوص نقدشوندگی ایفا کرد.

بهسازی و نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان اردستان گفت: بنیاد مسکن در هفته دولت امسال در کل استان پروژه‌هایی با اعتباری بالغ بر بیش از ۵۵ میلیارد تومان، در ۲۶۵ روستا افتتاح خواهد کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان درباره بهره‌برداری از پروژه‌های عمران روستایی در این شهرستان، اظهار کرد: مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، بنیاد مسکن و نماینده مردم در مجلس در قالب ۴۳ پروژه در ۳۴ روستای شهرستان شامل تهیه طرح هادی، بازنگری طرح هادی، ایمن سازی مسیل و بهسازی روستا هزینه شده است.

مدیر ب نی اد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان با اشاره به اقدامات این سازمان در ۱۰ سال اخیر، گفت: صدور ۱۴ هزار و ۸۵۳ جلد و برگ سند مالکیت، احداث ۲۰۲ واحد مسکونی و واگذاری ۶۰۹ و احد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر، از جمله اقدامات این سازمان است.

کشف صدها انشعاب آب غیر مجاز در بخش مرکزی اصفهان

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: طی دو سال اخیر حدود ۷۰۰ مورد انشعابات غیر مجاز آب در منطقه مرکزی شهرستان اصفهان کشف شد که از این رقم تاکنون حدود ۵۵۰ مورد آن ساماندهی شده است و ۱۵۰ مورد دیگر طی مراحل قانونی نهایتاً تا پایان سال مورد ساماندهی قرار می‌گیرند.

امینی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۶۰ مورد انشعابات آب غیر مجاز در منطقه مرکزی شهرستان اصفهان کشف شد، گفت: از طریق پیمایشی که از سوی کنتور خوان‌ها و گزارشات مردمی و کارکنان صورت گرفت انشعابات غیر مجاز کشف و اقدامات لازم در خصوص آن انجام شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری جدید، سالانه حدود ۱۴ هزار مترمکعب روان آب در این حوضه‌ها، مهار و استحصال خواهد شد.

مالکان تکلیف خانه‌های خالی را مشخص کنند

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه برای مالکان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن خالی پیامک فرستادیم، گفت: مالکین باید تکلیف خانه‌های خالی را مشخص کنند. یا باید این واحدها را برای فروش به بازار عرضه کنند و یا اجاره دهند و اگر می‌خواهند به عنوان دارایی نگه دارند باید مالیات پرداخت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه ۱.۵ میلیون مالک خانه خالی پیامک مالیاتی دریافت کردند، گفت: مالیات خانه‌های خالی که مالک آنها زیر ۱۸ ساله‌ها هستند را باید قیم و سرپرست آنها بپردازند.

محمودزاده با اشاره به ارسال پیامک مالیاتی به مالک خانه‌های خالی، اظهار کرد: در مرحله اول اطلاعات واحد مسکونی خالی از سکنه به مالک پیامک می‌شود و این مهلت به مالک داده شده که نسبت به این اطلاعات در صورت نادرست بودن، در قالب پیامک برگشت اعتراض خود را ارسال کند.

طرح برق امید فرصتی برای تخفیف صد درصدی به مصرف‌کنندگان

سخنگوی صنعت برق درباره طرح برق امید گفت: این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند تا با کاهش مصرف، از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار شوند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که از این میان نزدیک به ۳۰ میلیون مشترک خانگی هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها ۸.۵ میلیون مشترک خانگی در گروه کم مصرف‌ها و ۴.۵ میلیون نفر نیز جزو مشترکان پرمصرف قرار دارند و الباقی مشترکانی هستند که در گروه خوش مصرف‌ها تقسیم بندی می‌شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی صحیح، تا ۱۰ درصد از مصرف برق مشترکان خانگی کاهش و به بخش‌های صنعتی و کشاورزی تزریق و باعث رونق بیشتر این بخش‌ها در کشور شود.

کد خبر 442321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.