کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان با تائید شورای مدرسه برگزار می‌شود

معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: روند آموزش مطابق گفته وزیر آموزش و پرروش از ۱۵ شهریور ماه شروع می‌شود، در وضعیت قرمز آموزش‌ها به شکل مجازی است، اگر شرایط بهبود پیدا کند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس های حضوری دانش آموزان متناسب با استاندارد کلاس و با تایید شورای مدرسه است.

شهین جوانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازگشایی مدارس اصفهان، اظهار کرد: روند آموزش مطابق گفته وزیر آموزش و پرورش از ۱۵ شهریور ماه شروع می‌شود و برنامه آموزشی به شکل حضوری یا مجازی بودن با توجه به اعلام وضعیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه در صورت اعلام وضعیت قرمز آموزش‌ها به شکل مجازی است، اضافه کرد: اگر شرایط بهبود پیدا کند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از دانش‌آموزان متناسب با استاندارد کلاس و تأئید شورای مدرسه در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور استاندار اصفهان درخواست شده که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در پایه اول آموزش حضوری را حداقل یک تا دو ساعت در هفته در گروه‌های بسیار کوچک و محدود داشته باشیم.

جوانی تصریح کرد: تلاش بر این است که نظارت جدی شبکه بهداشت را بر امر ضدعفونی مدارس داشته باشیم، مضاعف بر اینکه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش آموزان به همراه آموزش آنها دغدغه مسئولان آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر لزوم تصمیم گیری شورای مدرسه، گفت: در این شورا که ترکیبی از نماینده والدین و معلمان هستند تصمیم گرفته می‌شود که چه تعدادی از دانش آموزان با چه شرایطی در مدرسه حضور پیدا کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: مقرر شده است که آموزش‌هایی را برای اولیا در نظر بگیریم که این آموزش‌ها به صورت بسته‌های آموزشی برای مدیران ارسال و به دست والدین می‌رسد و علاوه بر این مقرر شد که در خصوص رعایت پروتکل‌ها، نحوه ضدعفونی و گند زدایی مدارس نیز برای مدیران یک بازآموزی داشته باشیم.

جوانی با اشاره به اینکه در این آموزش‌ها سعی بر این است که دانش آموزان در زمینه رعایت نکات بهداشتی به طور کامل توجیه شوند، اظهار کرد: در ارائه این آموزش‌ها تاکید بر حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و اگر در خانواده‌ای بیماری وجود دارد از حضور دانش آموزان در مدرسه تا رفع مشکل جلوگیری شود.

کلاس‌های حضوری با ظرفیت کمتر برگزار می‌شود

به گفته جوانی، بازگشایی به معنای باز شدن مدرسه در شرایط قرمز و بحرانی نیست و روند آموزش از فردا ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود. امکان دارد در مدرسه‌ای به صورت نمادین بازگشایی را با یک تعداد بسیار محدودی دانش آموز داشته باشیم که یک ساعت برای افتتاحیه مدرسه حضور پیدا کنند تا این کار به صورت نمادین انجام شود.

وی تاکید کرد: دغدغه آموزش و پرورش سلامت و آموزش دانش آموزان است. ممکن است این آموزش در فضای مجازی باشد. در مناطق کم جمعیت با وضعیت زرد و سفید نیز به شکل حضوری با تعداد و ظرفیت کمتری از دانش آموزان صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: بسته‌های آموزشی به وسیله شبکه بهداشت تهیه شده و قرار است که در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود که این بسته‌ها آموزش اولیا را در نظر دارد. همچنین در راستای توانمندسازی اطلاعات در مورد بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی آموزش به دانش آموزان، معلمان، کادر اجرایی و اولیا صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن این آموزش و توجه به مسائل بهداشتی حائز اهمیت است، تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی روی این مسائل کار می‌کنند که تا به بهترین نحو ممکن رعایت مسائل بهداشتی در مدارس اجرایی شود تا دغدغه والدین از حضور دانش آموزان در مدرسه کمتر شود.

جوانی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان در کلاس درس حائز اهمیت است، افزود: پیشنهادی که به استاندار دادم اینکه در پایه اول ابتدایی به دلیل اینکه دانش آموزان تازه وارد مدرسه می‌شوند به ما اجازه دهند که در وضعیت قرمز با پنج نفر و در حد یک ساعت کلاس درس تشکیل شود و دانش آموز ابتدایی حضور پیدا کند، حتی در طی این یک ساعت آنها از سرویس بهداشتی مدرسه استفاده نکنند.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور دانش آموزان ابتدایی در مدارس توجه به نکات ریز در نظر گرفته شده است، گفت: هدیه و کتابی که قرار است به دانش آموز ابتدایی داده شود، از قبل بسته بندی ها انجام شده تا با گذر زمان ۷۲ ساعت امکان ابتلاء دانش آموز به این ویروس از بین برود.

جوانی اظهار کرد: اگر ستاد کرونای استان مصوب کند که بتوانیم برای دانش آموزان خاص از نظر یادگیری ساعت‌هایی را با تعداد اندکی از دانش آموزان، کلاس حضوری داشته باشیم این گروه از دانش آموزان با والدین مدرسه را ترک می‌کنند تا در مسیر رفت و آمد دچار آلودگی نشوند و این اتفاق وابسته به تأیید پیشنهاد آموزش و پرورش در ستاد کرونا است.

وی در خصوص اینکه تفاوت‌هایی را بین مدارس در مناطق مختلف داریم، خاطرنشان کرد: اگر جمعیت مدرسه‌ای در منطقه‌ای زیاد باشد شورای مدرسه باید با تدبیر لازم روشی را که صلاح می‌داند گزینش کند تا آسیبی به سلامت دانش آموزان وارد نشود. گروه بندی دانش آموزان، استفاده از روش‌های زوج و فرد کلاس‌های حضوری و موارد دیگر با صلاح دید شورای مدرسه در هر منطقه‌ای برای سلامت دانش آموزان صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان به والدین توصیه کرد: اولیا باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و با مدرسه همکاری لازم را داشته باشند. وقتی اعلام می‌شود که دانش آموز یک یا دو ساعت در مدرسه حضور پیدا کند. مطابق زمانی که شورای مدرسه مشخص کرده است باید والدین در همان زمان تعیین شده دانش آموز را به مدرسه بیاورند و به زمان رفت و آمد آنها توجه کنند.

جوانی تاکید کرد: اگر والدین شاهد موردی از بی‌توجهی‌ها در این زمینه بودند می‌توانند موضوع را به ادارات مناطق و نواحی و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گزارش دهند تا اقدام لازم برای پیگیری انجام شود.

کد خبر 442198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    اینجا اصفهانه یا چین؟؟خخخخ
  • لیلا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    شما رو به خدا بیخیال بشین بچه ی ابتدایی چطور میتونه رعایت کنه بچه ی من که کلاس چهارمه همش میگه ماسک و در بیارم اخه تو این شرایط ومتقارن شدن این وضع با انفلانزای فصلی چرا باید جون بچه ها و خانواده ها به خطر بیافته