امیرعبداللهیان: ایران برای ارتقای روابط با برزیل اهمیت قائل است

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر برزیل در تهران، تقویت روابط با برزیل را مهم دانست و به ارتقای آن تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با رودریگو دی آزردو سانتوس، سفیر برزیل در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار عبداللهیان با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و برزیل گفت: مناسبات دو کشور از سابقه مثبت و طولانی برخوردار است که این پشتوانه می‌توان این مناسبات را در سطوح مختلف تقویت کند.

وی با اشاره به گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، نقش گروه‌های دوستی و دیپلماسی پارلمانی را در تسهیل مناسبات کشورها مهم خواند و تاکید کرد: گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل و کمیسیون‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی از همکاری، تبادل هیأت و رایزنی با همتایان خود در پارلمان برزیل استقبال می‌کنند.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس به سیاست مستقل و بی‌طرفی برزیل بر اهمیت توجه ویژه به حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

رودریگو د آزردو سانتوس نیز در این دیدار گفت: اشتراکات دو کشور برزیل و جمهوری اسلامی ایران، بستر مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف به ویژه پارلمانی برای ارتقای مناسبات دو کشور ایجاد کرده و می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی همچنین، مناسبات دو کشور را عامل تحکیم روابط و پیوند برزیل و ایران دانست.

سفیر برزیل در تهران افزود: توسعه روابط با ایران برای برزیل از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران استقبال می‌کنیم.

وی در این دیدار درباره تحولات منطقه به ویژه موضوع فلسطین با امیرعبداللهیان گفت و گو و تبادل نظر کرد.

کد خبر 442043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.