مصونیت پایدار در برابر بیماری کرونا/کودکان به نوع شدیدتر بیماری مبتلا می‌شوند

گروهی از محققان متوجه وجود علائم مصونیت پایدار در میان افراد بهبود یافته از بیماری کرونا شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بعضی مطالعات نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های ضد ویروس کووید -۱۹ و همچنین سلول‌های B و T که می‌توانند ویروس را تشخیص دهند، تا ماه‌ها در بدن فرد بهبود یافته از بیماری کرونا وجود خواهد داشت. این اتفاق می‌تواند امیدوار کننده باشد و به تولید واکسن کمک کند. اگرچه محققان نمی‌توانند پیش بینی کنند که پاسخ سیستم ایمنی تا چه مدت دوام خواهد داشت، اما در بررسی‌های جدید به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بدن فرد بهبود یافته دوباره در معرض ویروس کرونا قرار بگیرد، می‌تواند راحت‌تر آن را از بین ببرد.

یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های آموزشی در لس آنجلس تصمیم گرفت از حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۷۵ هزار کارمند آزمایش کرونا بگیرد تا بتواند زمان آغاز مجدد آموزش حضوری را تعیین کند. معلمانی که به صورت حضوری در مدرسه فعالیت می‌کردند، اولین افرادی بودند که تست کرونا دادند. علاوه بر این همه اعضای خانواده دانش آموزان و کارمندان که علائمی از ابتلای ویروس کرونا را داشتند نیز در این طرح شرکت کردند. به گفته محققان تعداد کودکان مبتلا به بیماری کرونا با باز شدن مدارس افزایش یافت.

نتایج مطالعه جدید نشان داد از میان میلیون‌ها کودکی که این ماه به مدرسه بازگشتند، حداقل ۹۷ هزار نفر در دو هفته آخر ماه جولای به بیماری کرونا مبتلا شدند. بر اساس گزارشات اعلام شده، تا تاریخ ۳۰ جولای، جواب تست کرونای حداقل ۳۳۸ هزار کودک آمریکایی مثبت اعلام شد. بیش از یک چهارم آن‌ها در نیمه دوم این ماه به بیماری مبتلا شدند.

با وجود این که مسئولان بهداشت عمومی معتقد هستند که بیشتر کودکان به نوع شدید بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرد که کودکان به نوع شدیدتری از بیماری کرونا به نام سندروم التهابی مولتی سیستم (Multisystem inflammatory syndrome) مبتلا می‌شوند.

کد خبر 441985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.