ماسک فیلترداری که موسیقی پخش می‌کند

ماسک‌ "بون کانداکشن"علاوه بر مجهز شدن به فیلترهای قدرتمند ضد باکتری، قابلیت پخش موسیقی را نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ردیابی ویروس کرونا در هوا با یک دستگاه روسی، گسترش سرویس‌های ابر رایانشی هواوی، ماسک فیلترداری که موسیقی پخش می‌کند، هشدار سیستم عامل اپل به کاربران در برابر کرونا و تولید رم ۱۶ گیگابایتی برای گوشی‌های هوشمند را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

دستگاه روسی ویروس کرونا را در هوا ردیابی می‌کند

شرکت «کی ام زد پلنت» روسیه با همکاری انستیتو گامالیا، جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این محصول دستگاهی است که با تحلیل هوا قابلیت ردیابی طیف وسیعی از مواد سمی و همچنین ۸۶ نوع پاتوژن از جمله ویروس کووید ۱۹ را دارد.

این دستگاه بزرگ «دتکتور-بیو» نام گرفته می‌تواند وجود مواد خطرناک باکتری و ویروس‌ها را در ۱۰ تا ۱۵ ثانیه شناسایی کند. «دتکتور-بیو» پس از رصد فرایند تحلیل نمونه را آغاز می‌کند تا نوع دقیق ماده سمی یا پاتوژن موجود در هوا را تعیین کند. این بخش از فرایند بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

دستگاه مذکور در حقیقت یک آزمایشگاه به اندازه یخچال است که می‌تواند تست‌هایی با دقت بالا انجام دهد. داخل آن نیز دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام بررسی وجود نوع خاصی از ماده سمی و پاتوژن را به طور خودکار انجام می‌دهد. پس از رصد مواد سمی یا ویروس در هوا دستگاه به اپراتور خود پیام هشدار می‌فرستد.

سرویس‌های ابر رایانشی هواوی گسترش می‌یابد

شرکت چینی هواوی هم اکنون روی کسب و کار سرویس ابر رایانشی تمرکز کرده است و با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان به تراشه‌های آمریکایی دسترسی دارد. روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی جدید ادعا می‌کند کسب و کار ابر هواوی قدرت رایانشی و فضای ذخیره ابر را به شرکت‌ها می‌فروشد و دسترسی به هوش مصنوعی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

طبق این گزارش کسب و کار ابری هواوی به سرعت در حال رشد است. در ماه ژانویه هواوی این واحد را به اندازه کسب و کار تلفن‌های هوشمند و تجهیزات ارتباط از راه دور توسعه داده است این واحد ارائه سرویس‌هایش را گسترش داده و دولت چین نیز با قراردادهایی از فعالیت‌های آن پشتیبانی می‌کند.

آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی هواوی را تحریم کرده است. در سال جاری نیز استفاده از تجهیزات آمریکایی از جمله تراشه‌ها در دستگاه‌های هواوی ممنوع شده است.

ماسک فیلترداری که موسیقی پخش می‌کند

یکی از جدیدترین ماسک‌ها که «بون کانداکشن» نام دارد، علاوه بر مجهز شدن به فیلترهای قدرتمند ضد باکتری، قابلیت پخش موسیقی نیز دارد. فیلترهای این ماسک جلوی ورود، گرد و خاک، باکتری و دیگر ذرات معلق خطرناک را به مجاری تنفسی افراد می‌گیرند؛ فیلترهای یادشده سبک هستند و مشکلی برای دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی کردن و سایر فعالیت‌های ورزشی ایجاد نمی‌کنند.

یکی از قابلیت‌های این ماسک منعطف بودن آن به خصوص از طرفین است که موجب می‌شود به راحتی با فرم‌های مختلف صورت سازگار شود. ماسک یادشده با فناوری بلوتوث ۴ نیز سازگار است و می‌توان توسط آن موسیقی‌های ذخیره شده بر روی گوشی را دریافت کرد و شنید. بلندگوهایی نیز روی این ماسک تعبیه شده که برقراری ارتباط میان افراد مختلف و صحبت کردن ایمن آن‌ها را در زمان فعالیت‌های گروهی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی تسهیل می‌کند.

از طریق این ماسک می‌توان تماس‌های تلفن همراه و پیام‌های دیگر را دریافت کرد و به پیام‌های جهت یابی اپلیکیشن‌های مسیریاب هم گوش کرد. این ماسک دارای باتری پلیمری ۳۵۰ میلی آمپری است که در صورت استفاده مداوم از گوشی تا هفت ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد؛ قیمت این ماسک ۱۰۰ دلار است.

سیستم عامل اپل قرارگیری در معرض ویروس کرونا را به کاربران هشدار می‌دهد

آپدیت آینده سیستم عامل اپل، خطر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را بدون دانلود یک اپلیکیشن جداگانه به کاربران هشدار می‌دهد. نسخه بتا iOS۱۳.۷ برای توسعه دهندگان نرم افزار عرضه شده که در آن قابلیت دریافت هشدار در تنظیمات نشان داده است.

هنگامی که کاربر اپل در فاصله نزدیک فردی قرار می‌گیرد که تست کرونای او مثبت اعلام شده، این نوتیفیکیشن با استفاده از بلوتوث دستگاه به او هشدار می‌دهند. البته اپل در به روزرسانی نشان داده که ممکن است بعضی از قابلیت‌ها فعال نشوند، زیرا دسترسی به آن‌ها به پشتیبانی از حوزه بهداشت عمومی در محل کاربر بستگی دارد.

پیش از عرضه این ویژگی در iOS، اپل با گوگل همکاری کرد تا اپلیکیشنی در خصوص هشدار خطر کرونا بسازد و این اپلیکیشن در ماه می سال جاری میلادی عرضه شد.

رم ۱۶ گیگابایتی برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌شود

یک شرکت کره‌ای از تولید انبوه رم‌های ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR۵ خبر داده و تولید رم‌های یادشده با استفاده از فناوری جدید لیتوگرافی شدید ماورا بنفش صورت گرفته است. در قالب این فناوری از اشعه لیزر و بعضی مواد شیمیایی حساس به تابش نور برای خراش دادن سیلیکون و دستکاری آن استفاده می‌شود.

با این تحول پهنای باند حافظه‌های رم به حداقل ۶.۴ گیگابیت در ثانیه ارتقا می‌یابد که ۱۶ درصد سریع‌تر از تراشه‌های رم ۱۲ گیگابایتی قبلی است. همچنین رم‌های جدید ۱۶ گیگابایتی تا ۳۰ درصد باریک‌تر است و این تحول به ساخت گوشی‌های باریک‌تر و آزاد شدن فضای بیشتر برای قطعاتی همچون باتری‌ها و دوربین‌ها منجر می‌شود.

افزایش ظرفیت رم موجب می‌شود اجرای همزمان برنامه‌های سنگین روی گوشی‌های هوشمند تسهیل شود؛ از این رم‌ها می‌توان در سیستم‌های تفریحی و چندرسانه‌ای خودروها نیز استفاده کرد.

کد خبر 441847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.