اولین هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه ابوظبی نشست

نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی که حامل هیات آمریکایی و صهیونیستی برای پیشبرد مذاکرات صلح بین امارات و اسرائیل است، در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست.

به گزارش ایمنا، هواپیمای خطوط ال عال که ساعاتی قبل فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو را ترک کرده بود، برای نخستین بار با گذر کردن از حریم هوایی عربستان سعودی وارد فرودگاه ابوظبی شد.

هیئت آمریکایی با حضور برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران (که امروز به کار خود در این سمت پایان می‌دهد)، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و آوی برکوویتس نماینده آمریکا در امور خاورمیانه و در رأس آن جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حضور دارد.

همچنین از جمله شخصیت‌های برجسته صهیونیستی که هیئت آمریکایی را در این سفر همراهی می‌کند مئیر بن شابات مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی است که توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مأمور مذاکره با طرف اماراتی شده است.

کوشنر پیش از صعود پرواز از فرودگاه تل‌آویو به مقصد ابوظبی مدعی شد که این مرحله امیدهای بسیاری را برای رسیدن به صلح در منطقه ایجاد می‌کند و صلح و رفاه در منطقه و سراسر دنیا ممکن است.

اوبرایان نیز گفت که این سفر یک فرصت تاریخی برای تکمیل فرایند صلح است و خاورمیانه نیاز به تصمیم‌های شجاعانه برای ایجاد صلح دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 441776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.