هیچ حادثه ترافیکی در ایام محرم نداشتیم

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در ایام محرم و تعطیلات تاسوعا و عاشورا هیچ حادثه ترافیکی و سانحه تصادفی در شهرهای استان اصفهان گزارش نشد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شمار تخلفات رانندگی در تعطیلات تاسوعا و عاشورا امسال کمتر از حد معمول بود، اظهار کرد: پلیس راهور در تعطیلات محرم با مردم به ویژه در هنگام برگزاری نماز ظهر عاشورا نهایت همکاری را داشت؛ به همکارانمان اعلام کرده بودیم که در مورد پارک اطراف میدان‌ها و زیر تابلوها به شرط اینکه سد معبر نشود و توقفات دوبله نباشد با مردم همراهی کنند.

وی ادامه داد: مردم در ایام دهه محرم همکاری خوبی داشتند و از این بابت هیچ حادثه تصادف یا سانحه‌ای بین عزاداران یا هیئت‌های مذهبی در استان اصفهان نداشتیم.

سرهنگ محمدی با قدردانی از هیئت‌های عزاداری به جهت همکاری با پلیس راهور و جلوگیری از بروز ترافیک، تصریح کرد: با توجه به همکاری خوب مردم و هیئت‌های عزاداری در این مدت تراکم ترافیکی نداشتیم ضمن اینکه به جز موارد مقطعی محدودیت ترافیکی اعمال نشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح ترافیکی دائمی در تاسوعا و عاشورا در دستور کار نبود، خاطرنشان کرد: تنها در برخی خیابان‌ها برای عبور هیئت‌ها برای دقایقی محدودیت اعمال می‌شد چنانچه چند مورد در میدان شهید لاوی به دلیل تجمع زیاد در مقابل گلستان شهدا اجرا شد.

سرهنگ محمدی اجرای طرح زوج و فرد را در هسته مرکزی شهر به ویژه در ساعات بعد از ظهر ضروری دانست و تاکید کرد: توقف این طرح برای مردم از نظر بهداشتی و ترافیکی مشکلاتی ایجاد می‌کند با وجود این ما درباره طرح زوج و فرد ترافیک تابع مقررات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادها درباره اجرای طرح زوج و فرد، تصریح کرد: شهروندان باید ترددها و سفرها را به ویژه در هسته مرکزی شهر اصفهان و در ساعات بعد از ظهر کمتر کنند. اگر اعتقاد داریم که بیماری کرونا وجود دارد باید ترددها، سفرها و ارتباطات غیرضروری را کاهش دهیم نه اینکه بر برچیده شدن قوانین اصرار کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین درباره اجرای طرح ترافیک در کلانشهر اصفهان گفت: این طرح را شهرداری اصفهان مانند کلانشهر تهران به عنوان جایگزین طرح زوج و فرد ترافیک در دستور کار دارد و پلیس راهور نیز از آن استقبال می‌کند زیرا به نفع مردم است.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: جریمه ورود به محدوده زوج و فرد یکصد هزار تومان است در حالی که در صورت اجرای طرح ترافیک مردم برای ورود به محدوده یک دهم این مبلغ را می‌پردازند.

کد خبر 441703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.