کاهش محدودیت‌های کرونایی در سوئد

مردم سوئد به زودی قادر خواهند بود که با محدودیت تراکم ۵۰۰ نفر و رعایت حداقل یک متر فاصله از هم در برنامه‌های فرهنگی و تماشای رقابت‌های ورزشی شرکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوئد کشوری با جمعیتی کمی بیشتر از ۱۰ میلیون نفر، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با اتخاذ عملکردی کاملاً متفاوت نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، هیچ‌گونه محدودیت‌های سختگیرانه‌ای بر مراکز تجاری، رستوران‌ها، کافه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها اعمال نکرد و مسئولین آن تنها از مردم خواستند ضمن استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی، فاصله اجتماعی را رعایت کنند. از سوی دیگر، حضور بیش از ۵۰ نفر در گرد هم‌آیی‌ها و رویدادهای مختلف و همچنین ملاقات با سالمندان در آسایشگاه‌ها به‌عنوان بیشترین گروه‌های در معرض خطر ممنوع شد. از نظر مقامات رسمی سوئد، تعطیلی مراکز تجاری و سایر اماکن عمومی نه تنها به مهار ویروس کرونا منجر نمی‌شود، بلکه در دراز مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

برگزاری رویدادهای عمومی از جمله تماشای رقابت‌های ورزشی، نمایش‌ها، تئاترها و فیلم‌ها، همچنین باز کردن اماکن تفریحی و گردشی تنها با مشارکت ۵۰ نفر هیچ سودی برای برگزارکنندگان رویدادهای مختلف در بر نداشت، لذا فعالیت‌های مذکور متوقف شد. در این راستا آژانس سلامت عمومی سوئد در واکنش به درخواست دولت مبنی بر صدور مجوز برای حضور مردم بیشتر در برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی مقررات جدیدی وضع کرد که بر طبق آن‌ها رویدادهای مذکور می‌تواند با حضور حداکثر ۵۰۰ نفر برگزار شود البته تنها درصورتی‌که همه افراد در فاصله حداقل یک متری از هم قرار گیرند و از تمامی اصول ایمنی تعیین‌شده هم‌چون استفاده از ماسک و دستکش پیروی کنند.

پیش‌بینی می‌شود که افزایش تعداد حاضرین در برنامه‌های فرهنگی و رقابت‌های ورزشی تا سقف ۵۰۰ نفر، نه تنها با استقبال پرشور مردم مواجه شود که برای برگزارکنندگان این برنامه‌ها نیز دربردارنده رونق اقتصادی باشد. البته مدیر آژانس سلامت عمومی اعلام کرده است که این محدودیت‌ها بسته به شرایط و افزایش یا کاهش خطر ابتلاء به ویروس کرونا قابل تغییر و ممکن است در آینده تعداد افراد شرکت‌کننده در این رویدادها بیشتر یا کمتر شود.

کد خبر 441540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.