در کمیسیون لوایح گزارشی درباره تعرض و تجاوزها ارائه شد

ابتکار گفت: تلاش کرده‌ایم گزارشی مستند از موضوع تجاوز تهیه کنیم و گزارش موجود در این موضوع را نیز در کمیسیون لوایح ارائه دادیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار، اظهار کرد: از تلاش‌های ما در دولت دوازدهم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، توان افزایی دختران دانش آموز بوده است. بخشی از مهارت‌های زندگی و ارتباطی به آشنایی دانش آموزان به حقوق خود، آشنایی آنها با فیزیولوژی بدن و آشنایی به مخاطرات و صدمات برمی‌گردد.

وی ادامه داد: متأسفانه دانش‌آموزان و دانشجویان به اطلاعات غلط دسترسی دارند، در فضاهای مجازی اطلاعات غلط و شاید ذهنیت‌ها نادرست زیاد است و دسترسی به اطلاعات خوب و آموزش درست، کم است و این زمینه را برای خشونت و آزار و اذیت‌های جنسی فراهم می‌کند، معاون زنان ریاست جمهوری کاملاً روی این موضوع، ورود کرده است امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این مساله، ورود درستی داشته باشد.

ابتکار مطرح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه طرحی را در دست داشت و روی این موضوع هم کار کرده است، امیدواریم به نتیجه خوبی با همکاری وزارت آموزش و پرورش برسد و همچنین امیدواریم تا پایان دولت به نتیجه برسد.

برای لایحه تأمین امنیت زنان برابر خشونت ۲۶ جلسه برگزار شده است

وی اضافه کرد: از طرفی لایحه تأمین امنیت زنان برابر خشونت هم وجود دارد که ۲۶ جلسه تا الان برگزار شده و خیلی جامع به بحث خشونت علیه زنان از جمله خشونت جنسی، می‌پردازد. امیدواریم هر چه سریع‌تر از دولت به مجلس برود و راهگشا باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: مساله بعد علاوه بر آگاهی بخشی، ساز و کارهای نهادینه و بازدارنده است، مانند مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی که خیلی می‌تواند کمک کننده و بازدارنده باشد. یعنی فرد خاطی در این موارد، احساس امنیت می‌کند و فکر می‌کند که در یک حاشیه امن، برای کار خود قرار دارد و این حاشیه امن، باید از بین برود و فرد خاطی باید متوجه شود که هیچ حاشیه امنی، وجود ندارد.

وی گفت: باید قوه قضائیه هم به این موضوع ورود کند. اینکه دختران ما با یک جدیت و شدت موضوع را مطرح می‌کنند گرچه خیلی دردناک است ولی خیلی، ارزش دارد. باید قوه قضائیه با متجاوزین شدیداً برخورد کند. در لایحه تأمین امنیت، به فضای امن و مستقل برای رسیدگی به این موضوع می‌پردازد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش یک مجموعه تصویری درباره آزار جنسی را تماشا کرده اید، گفت: تلاش کردیم در دولت گزارشی، راجع به این موضوع تهیه و رسیدگی کنیم و گزارش مربوط به این مجموعه را در کمیسیون لوایح ارائه دادیم. این گزارش پس زمینه ذهنی درستی در ارتباط با نوع آزارهایی که ما با آنها سر و کار داریم، بود. همه تلاش‌هایی که می‌توانستیم برای این مساله انجام بدهیم را، انجام دادیم.

کد خبر 441460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.