کشتی نجات بنکسی برای پناه‌جویان

هنرمند خیابانی انگلیسی، بنکسی، هزینه یک کشتی نجات برای پناه‌جویانی که از آفریقا قصد مهاجرت به اروپا دارند را پرداخت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این کشتی به افتخار فعال زنان فرانسوی، لوئیز میشل نام‌گذاری شده و از هجدهم آگوست از بندری در اسپانیا، حرکت خود را به سمت مدیترانه آغاز کرده است. این کشتی تاکنون ۸۹ نفر را نجات داده که در این بین، ۱۴ زن و کودک نیز وجود داشته‌اند؛ حالا این کشتی به دنبال مکانی امن برای لنگر گرفتن و تحویل پناه‌جویان به یک کشتی گارد ساحلی اروپایی است.

خدمه این کشتی در گذشته نیز سابقه این‌گونه فعالیت‌ها را داشته‌اند و مجموعاً ۱۰۵ نفر دیگر را نیز در میان آب‌های آزاد نجات داده‌اند؛ البته بزرگترین همراه او در این سفر، پیا کلمپ، کاپیتان سابق چندین کشتی مردمی بوده که سابقه نجات هزاران نفر را داشته است. کلمپ این کار را نه یک فعالیت انسان دوستانه، بلکه جنگی در مقابل نژادپرستی و افراطی‌گری می‌داند.

این کشتی که بیشتر برای نجات پناه‌جویان لیبیایی ساخته شده است، در تلاش برای جلوگیری از بازگرداندن این نفرات به زندان‌های این کشور است. لازم به ذکر است که طبق آمارهای رسمی سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از ۷۶۰۰ نفر از مهاجرین، به لیبی بازگردانده شده‌اند؛ کشوری جنگ زده با درگیری‌های شدید سیاسی که هنوز حکومت مرکزی قدرتمندی را ندارد.

گفتنی است طرح اجرا شده توسط بنکسی بر روی این کشتی، خط‌هایی به رنگ صورتی کمرنگ به همراه طرحی از دختری است که تیوپ نجات قلبی شکلی را در دست گرفته است.

منبع: گاردین

کد خبر 441409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.