آماده‌باش ۵۱ ایستگاه آتش‌نشانی مشهد همزمان با روز تاسوعا و عاشورا

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از تمهیدات ویژه این سازمان همانند سال های گذشته در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) و همچنین تامین ایمنی زائران و عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر مشهد و اطراف حرم امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش ایمنا، آتشپاد دوم امیر عزیزی اظهار کرد: علاوه بر آماده باش ۱۰۰ درصدی تمامی ایستگاه‌های عملیاتی در این روزها، حدود ۲۰ دستگاه خودروهای سبک اطفا حریق و موتور سیکلت های عملیاتی آتش نشانی مشهد به همراه ۲۵۰ آتش نشان در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی و بست‌های ورودی به حرم امام رضا (ع) در پنج مسیر مستقر می‌شوند.

وی افزود: با توجه به احتمال حضور دسته‌های عزادار در خیابان‌های خسروی نو، شیرازی، امام رضا (ع)، نواب و طبرسی و همچنین برگزاری مراسم عزاداری در اماکن روباز و هسته مرکزی شهر مشهد، خودروهای سبک و سنگین اطفا حریق آتش نشانی برای تأمین ایمنی مردم در محل‌های برگزاری مراسم تا پایان مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی مستقر هستند و گشت‌های موتوری آتش نشانی نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای تأمین ایمنی عزاداران حسینی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در سطح شهر مشهد اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: از زائران و مجاوران انتظار می‌رود همکاری لازم را با نیروهای آتش نشانی و امدادی داشته باشند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی که در حال اعزام به مأموریت هستند، راه را برای حرکت آنان باز کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش سوزی، با حفظ خونسردی مراتب را سریعاً به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و یا اکیپ‌های استقراری آتش نشانان در سطح شهر اطلاع دهند.

کد خبر 441398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.