۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
چادویک بوزمن درگذشت

چادویک بوزمن، بازیگر نقش پلنگ سیاه (Black Panther) در سن ۴۳ سالگی درگذشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این بازیگر سینمای هالیوود شب گذشته پس از یک دوره تحمل سرطان روده بزرگ درگذشت. بوزمن که بیشتر برای بازی در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)، از ساخته‌های شرکت مارول، شناخته می‌شود و سابقه فعالیت‌های سینمایی موفق دیگری از جمله بازی در فیلم ۴۲ در نقش اسطوره بیس‌بال آمریکایی، جکی رابینسون و بازی در دو سری آخر انتقام جویان (Avengers)، را نیز در کارنامه خود دارد.

بوزمن در سال ۱۹۷۶ به عنوان کوچک‌ترین عضو یک خانواده پنج نفری در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا به دنیا آمد؛ مادر او پرستار بود و پدرش در یک کارخانه نساجی فعالیت داشت. او فعالیت هنری را از دبیرستان و با نمایش‌نامه نویسی آغاز کرد و در دانشگاه هاروارد، به تحصیل در رشته کارگردانی پرداخت. پس از آغاز فعالیت حرفه‌ای در زمینه بازیگری، اولین نقش مهم بوزمن، حضور در فیلم ۴۲ در نقش جکی رابینسون، به عنوان اولین سیاه پوست شاغل در لیگ بیس‌بال آمریکا، بود؛ لازم به ذکر است که روز مرگ بوزمن، روزی بود که اتحادیه بیس‌بال آمریکا آن را به نام روز جکی رابینسون، نام‌گذاری کرده است.

با این حال، بزرگترین نقش وی در دوران حرفه‌ای، بازی در نقش پلنگ سیاه از کامیک‌های معروف مارول و به عنوان اولین ابرقهرمان سیاه پوست بود. این فیلم موفقیت خوبی را از آن خود کرد و به اولین فیلم ابرقهرمانی تبدیل شد که کاندید بهترین فیلم سال در جوایز اسکار می‌شد.

گفتنی است که پس از مرگ چادویک بوزمن، پیام‌های تسلیت زیادی از سوی ورزشکاران و هنرمندان مشهور، در فضای مجازی منتشر شد اما پیام تسلیت جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا و کملا هریس، گزینه وی برای معاونت رئیس جمهور، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

منبع: ورایتی

کد خبر 441394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.