صادرات گاز لوک اویل به چین متوقف شد

شرکت روسی لوک اویل، صادرات گاز از یکی از پروژه‌هایش در ازبکستان به چین را به دلیل تقاضای ضعیف متوقف کرد.

به گزارش ایمنا، لوک اویل که دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه است، در پروژه‌های گازی خود در کشور ازبکستان حداکثر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و روی درآمد حاصل از صادرات آنها به چین حساب باز کرده بود اما شیوع پاندمی کووید ۱۹ به تقاضا و قیمت گاز آسیب زده و گاز طبیعی مایع (LNG) از گاز صادراتی از طریق خط لوله که اغلب قیمت ثابتی دارد، ارزان‌تر شده است.

پاول ژدانوف، نایب رئیس لوک اویل اعلام کرد: لوک اویل در شرایط فعلی، صادرات گاز از پروژه‌هایش در ازبکستان به چین را متوقف کرده و حداکثر پنج میلیارد متر مکعب گاز را به بازار داخلی ازبکستان برگردانده است.

وی گفت: همه چیز به زمان بهبود تقاضا بستگی دارد. صادرات LNG از گاز خط لوله شامل گاز صادراتی از ازبکستان ارزان‌تر شده است و ما امیدواریم که این وضعیت دوباره تغییر کند.

این مقام روسی گفت: نشانه‌هایی از بهبود تقاضا در چین که بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان به شمار می‌رود، مشاهده شده و لوک اویل به مذاکرات برای ازسرگیری صادرات ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، لوک اویل اجازه صادرات گاز از روسیه را ندارد و عمده گازی که در روسیه تولید می‌کند را به شرکت گاز دولتی گازپروم می‌فروشد که آن را صادر می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 441392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.